încă o zi de iunie

o albină scorocește printr-o floare de gura-leului. scot din sac sticla de fetească neagră și un pahar mic găsit în dulapul bunicii. un pahar urât, anii ’70 gen, cu un degradeu verde praz spre picior, sigur de pe la matușă-mea. desfac sticla (mă minunez că n-am uitat tirbușonul), n-o las să se odihnească. merge, deși prea cald. mai iau o gură și îmi aprind o țigară. paharul ăsta e potrivit pentru o gură zdravănă, cam la o sută și-un pic de mililitri, aș mai avea șase guri zdravene până nu se-ncinge prea tare vinul. nucul din față mai are câteva frunze în vârf. mă așez pe bordura grilajului, după niște tufe de izmă înflorită, și urmăresc încolăcirile negre care se termină în muguri argintii. în glastră a crescut un mușchi gros, pe partea de vest – poate că din cauza crucii. dintr-un oval sepia, tivit cu auriu, mă privesc bunicii. tineri, până-n război. Didi poartă o bluză frumos croită, cu siguranță un verde închis semănat cu ochi-de-pisică, imprimeul ei preferat. mai jos e matușa-mea Anișoara, la 8 ani, cu câteva luni înainte să se înece, cu o bluză de aceeași croială, dar cu flori mai mari, poate năsturei. tata, frate-meu Cornel, Gherghina, stră-străbunica Aristia n-au poze. toți aici, sub bujorii palangă. un bondar îi dă târcoale sticlei. niște vrabii în iasomie. undeva, în spate, Izvorul Tămăduirii scaldă pet-uri și lintiță. mă simt bine în cimitirul meu.

66 Răspunsuri to “încă o zi de iunie”

  1. blegoo2 Says:

    Oi Doamne – unii le are ascunse și le publică cu țîrîita.

  2. mulliganoglu Says:

    gresesti, blegule

    m-am hotarat sa ma duc pe la ai mei de mosii de vara si mi-am inchipuit cum va fi

  3. blegoo2 Says:

    Orice va fi… o să fie.
    Ori nu.
    Dacă nu e scris.

  4. mulliganoglu Says:

    deci tu chiar crezi ca am texte la sertar si le lipesc p-aici :)

  5. blegoo2 Says:

    Sunt ABSOLUT convins.

  6. mulliganoglu Says:

    deja suna a religie, n-am ce-ti face

  7. mulliganoglu Says:

    (sa mai corectez la hopera da harta – da’ mi-e lene da diacritice; am taiat o siguranta, zdranganea)

  8. blegoo2 Says:

    Religia… e ceva care adună lumea la o idee, concept, caterincă.
    O biblie… e necesară.
    Tu faci treaba invers.

  9. blegoo2 Says:

    Falsa modestie n-o să mă împiedice din vederea clară, limpede a paharului mic.

  10. mulliganoglu Says:

    da, blegule, cum zici tu

    pa mine ma doare spinarea de la tastat, asa ca ma bag la canapea sa vad cum e year of the dragon

  11. blegoo2 Says:

    O să-ți descriu curând.

  12. blegoo2 Says:

    „So, we have a C5B going to Crimea in about 3 hours. We can drop you in the general area, no sweat.”
    I got tensed.
    „Sir… I don’t think I’m vetted for drop…”
    He wasted my objection with a pale hand:
    „We have to know what this is all about.”
    I could see the old man bald plate, as he was dropping his head. Count his brown spots. One, two, three… eight.
    He suddenly raised his head.
    „it’s of national security interest. Came from highest level. You’re the best qualified.”

    That was it.

    I was taken to Stewart airport in a crummy old Honda. Conversation with the fat Georgia-on-my mind black ensign was not a pleasure.
    I was not allowed to make a phone call, or contact anyone outside the official channel.

    Now, way up over Atlantic… at 480km an hour… I keep shuffling the pitiful stack of data.
    Going east is not for sissies.

    strazile spre tine
    octombrie 23, 2013
    cobor la gara. sunt in slapi & chiloti de baie. in casti urla swing-ul. las parcul in dreapta, cu tristetea mea blonda. intru in crucea cu bratianu si o iau pe stefan cel mare. in locul macului rosu e o “casa de pariuri sportive”. probabil ca n-ai intrat niciodata in umezeala toropitoare a macului, dar, cu siguranta, ai probat pantofi la vulturul de mare
    piata pare c-a fost atacata neutronic. nici urma de papagali, tucani, sticleti pe trei pleauri. Aygun nu mai vinde inghetata. ma intorc pe stefan. cativa tigani turci picotesc in asteptarea unor ponturi. lumina e minunata, ma imbaiez in ea, trec prin pasajul pisat, distrus, tot inainte, fac stanga pe tomis, dreapta pe mamaia as bea ceva rece si tare dar nu scot telefonul harta fac stanga pe razboieni tu dormi in camera bordeaux sub cearceaful semanat cu flori mici albastre poate cu fereastra deschisa am ajuns pe maramures vad tufele verzi-negre si inima mea se umple

    Understanding their madness is another issue.

    „Sir?”
    „Sir!”

    I woke up slowly… having trouble focusing on the chink gal shaking me. I could see she was a captain, by way of her uniform.

    „Drop time in 30 minutes, sir”

    God… I really hate those east-european missions.

  13. impricinatul Says:

    mda. e casa bunicilor princeps. aia din teleorman. colb, drumul din fata casei cu sleauri uscate, un nuc in varful caruia statea Sipi , nu-s cum dracu, da statea in picioare si nu se uita nicaieri: doar se dadea ciumec. alaturi era o batatura, lumea statea seara afara. il chemau pe unchiu la tuica. balarii multe, frate, o umbra dulce, mda.

  14. mulliganoglu Says:

    (n-am inteles nimic, blegule; pesemne esti prea subtil)

    este, impricinatule, ca uneori iti vine sa te pierzi in balariile unui cimitir? sa stai ascuns printre bondari si gusteri, in pace buna cu izma creata?

  15. impricinatul Says:

    cum naiba sa nu-mi placa? numai ca geaba ma ascund… nu mai sunt in stare sa-mi amintesc cum era prima oara cand intram prin izma, cum ma uluiau mirosurile, cum toate lucrurile erau mai mari si cum asteptam sa vina seara, ca sa simt regina-noptii. cum mirosea a regina-noptii, cum aparea si bunica cu o poveste ceva.

  16. blegoo2 Says:

    BLEGOO (cu timiditate): ” Nene… e un fel de încercare de a construi un fir narativ care să lege fragmentele – ceva care să păstreze poezia dar s-o ambaleze vandabil. Sigur, poate părea prostituție, da’ am zis că merită gânditul unei povești care să aibe ca subiect investigarea și interpretarea unor fragmente de proză poetică – ce e ele și ce vrea dă la noi – totu’ pîn prizma unor personaje care-s lipsite de poezie…
    (către audiență): „Nu râdeți, este și d-ăștia pă lume…”
    (serios): ” Că citisem undeva… mai dămult, povestea unuia care s-a distrat postînd poezele pă interneț… și s-a trezit anchetat dă organele dă ordine… nu mai găsesc lincu’ acuma, da’ am folosit ideea”

  17. we Says:

    …sau sunt limbisme, un pic cam muieresti, imo. cand voi avea 2-3 zile mai libere o sa ma apuc sa fac un count de mesaje d’ale lu mircea eliade si un pic de statistica de baza. am un gut feeling ca o sa gasesc 3 mesaje postate in acelasi minut pe 5 bloage diferite.

    voia sa spuna ca aia de la NSA, beretele verzi si seals au compozitii de-ale tale in manualul lor de supravietuire cand sunt parasutati in the wild-wild east. ucraina nu e romania, bleago!

    sa inteleg ca ai rezolvat problemele aferente?

  18. bucco licco Says:

    vedi videle e poi mori ot deliorman

  19. garcea Says:

    daca´ti cade cumva victorinoxu´ mai departe de dropzone merge si o talpa de baschet, nu conteaza marca.

  20. enigmul tortiliei Says:

    bă, garcio, ţie chiar nu ţi-e turrshală să te bagi aşa ca ştrampu între exteţi? ai terminat de ascultat cantata aia a lu nicu alinfantis – pe pământ idioţii au harfe?

  21. benignoo coi Says:

    mi s´a rupt manivela de la harfa si´i astept pe baietii aia de la enesei sa mi´o dezacordeze la loc.

  22. benignoo coi Says:

    care egzteti, ma? ca iau iepurasu´de pasti si´i bag doo baterii de feteasca neagra de se autodeclama ninjalau ekzpert cukultura: „Hai ku vinu´, hai ku berea!”

  23. enigmul tortiliei Says:

    inculte, ştiai că lu duracell i se mai spunea şi duru cell dur?

  24. enigmul tortiliei Says:

    şi că alma mater era nepoata lu dura mater?

  25. benignoo coi Says:

    stiam bai. da´tu stii un´se duc yepurashii cind li se termina duru? la bonsaiu´cel sfint, se spinzura de el.

  26. benignoo coi Says:

    awww da´de dozen mater ce stii sa ne relatezi?

  27. enigmul tortiliei Says:

    and nothing else matters

  28. mulliganoglu Says:

    merci, elfule, blegu e fff techo si nu-l prea pricep. cred ca are o muza drona, gen

  29. mulliganoglu Says:

    p.s. despre ce probleme vorbesti?!

  30. we Says:

    alea legate cu locul pe care-l descrii.

    au aparut si pic&poc. unde fuserati, bre?

  31. mulliganoglu Says:

    a, nu, e boala lunga

  32. we Says:

    @m, americanul ala parasutat la vascauti invatase romana numai pt. postarile tale. si tu zici de bleaga ca ar fi dronata…aww. cred ca te iubeste un pic bleaga, sau macar are ganduri tandre catre matale.

  33. blegoo2 Says:

    http://twitpic.com/dxxs7z/full

  34. koiu auriu Says:

    Pici&picolo. Da’ ma bucur sa te vad a fel de lipsit de haz ca’ n totdeauna.

  35. we Says:

    asta tre sa fie garcea. da’ de ce tre sa fii cu haz?! chiar nu vreau sa am haz. aia e tarlaua voastra. 2 glumeti per blog e prea mult chiar.

    cu alalalt eram chiar un pic ingrijorat, ca, na, a pomenit de operatii si buzunare nashpa. si ma gandeam „o fi dat ortul si nu a fost bocit aici cum merita”. de tine stiu ca esti ca bivolul. de sanatos, evident:)

  36. garcea Says:

    cum, ba, garcea? aveai tu neshte teorii ca garcea&cimpoaca sunt unu´si acelasi. eniuei, ca sa citez din manualu´parasutelor de la enesey, dupa cum vezi, alive and giggling.
    Apoi, noah, oi avea si tu dreptate..da´si serios si debitand platitudini..moartea blogului, parerea mea. aaaa si decit sa´i contorizezi buzunarele, mai bine ai degusta o fanta, if you know what i mean, ti ar prinde bine.

  37. mulliganoglu Says:

    blegule, lol, fff tare aia. fa-o si tu mai mare, nu se vede prea bine, chiar ar meritaun post special

  38. blegoo2 Says:

    Nu sunt sigur că e bine s-o pun mai clară – posibil să-și piardă din „corpuscularitate”; misteriozitate, alea.
    „as through a glass, darkly…” gen.
    Ori „Sub Pecetea Tainei”.
    Oricum, e doar un „fragment” – doar nu eram tâmpit să scriu și „plot summary” și toate alea – atunci chiar ar fi fost de porc.
    Nu-i cartea ori romanul meu – e al tău.

    Chiar sper că mârâielile mele te vor motiva să publici cândva.

    (s-auzim și de la Împricinat, că el e dă meserie… plus că are și el accesele lui poetice în ce scrie, nu?)

    Mă rog, dacă chiar am stârnit curiozitatea (ceea ce și voiam) și tu crezi că merită un post pe bază de o pagină imaginară de wiki, despre o carte imaginară, scrisă de un autor imaginat…

    http://test.blegoo.com/?p=349

  39. garcea Says:

    indeasa´i si un curmetraj imaginar pe tub ca sa nu´i discriminezi pe analfabeti.

  40. blegoo2 Says:

    garcea, tu pari o persoană inteligentă – o zic fără mișto.
    De ce insiști să derapezi discuția?
    Eu am mare admirație pentru miștocărelile tale – recunosc că nu-s capabil să îndes o caterincă la fiece 2 cuvinte, cum faci tu – da’ aici era alt subiect.
    Care e părerea ta sinceră despre fragmentele literare (că altfel n-ai cum să le zici) ale lui Mulliganoglu?
    Te lasă rece?
    Ți se rupe?
    Îți trezesc ceva emoții?
    Consideri că au valoare?
    Întreb, nu dau cu paru’.

  41. garcea Says:

    da´ce ai, ba, nu stii sa´njuri? sau macar sa ma ignori.

    parerea MEA sincera dar neavizata: ai pus punctul pe i, e un fragment, imagineaza´ti ca fragmentul ar consta din vreo 23 de pagini..stilul pt mine cam obositor. altfel ca inceput sau sfarsit de carte, ce sa zic, exprimarea e foarte versata, m´am udat un pic.

  42. mulliganoglu Says:

    merci, bre!

  43. garcea Says:

    mie in locu´tau mi´ar fi frica, blegoo cre´ca ti ´a facut mausoleu si decimeaza productia de betigase parfumate pe anu´n curs.

  44. blegoo2 Says:

    garcea – e un punct de vedere foarte astut – cu fragmentul de 23 pg.
    (sunt la faza de neologisme).
    Desigur, ar fi covîrșitor/copleșitor/constipator.

    Interesant că ție ți se pare obositor ca stil – mie mi se pare aproape cinematografic – o filmare în cuvinte (am mai zis asta?)

    Nu toate fragmentele sunt la același nivel de impact – dar asta poate fi total subiectiv – ce mă atinge pe mine nu te-atinge pe tine și viță -v.

    Nu m-aș pune la înjurături cu tine NICIODATĂ.
    Sunt bleg, nu prost.
    Ignoratu’… e dificil, câtă vreme tu insiști să readuci orice discuție la nivelu’ realității înconjurătoare – care este! Cineva mai trebe să și pună piedică la poezele… că altfel se duce dreaq’ giudețu.

    Nu i-am făcut mauzoleu, doar încerc să-l împing dinspre scrisul Bibliei din Dublin înspre Cultul Sultanului Turciei.

    @mulliganoglu: n-ai de ce – să-ți fie învățătură de minte că nu poți scrie literatură făr’ de consecințe.
    :-)
    Acuma… să te văz PE TINE cum descrii plotu’ romanului…
    O să pun și imaginea mai mare de la copertă – poate te inspiră la ceva.

    La final, am o gândire bleagă:
    „Literatura… ca și băutura… e bună, da’ trebe să te ții dă ea!

  45. we Says:

    numai cadavru-ti ii lipseste. ei, nu ai vrut tu sa devii autor te-au nemureat altii.

  46. mulliganoglu Says:

    garceo, e decat un catel

    blegoo, am citit la doi lebadoi (si irlandezii, in general), cunosc riscurli

    elfule, vine si ala. nitica rabdare si va cadea o stea

  47. we Says:

    sa imi zici dinainte, sa am timp sa angajez bocitoare:)

  48. goguvangogh Says:

    garcio, când scrii cu macaraua de 50 de tone pe un bob de orez mai ai şi surprize de-astea, căci adică nu să vede din cabină toate excesele livreşti. da po să ştii că literatura de buhă ciungă prinde bine şi la coţofenele colorate în alb şi negru care să găinăţează pe statuia lu hoşimine.
    @we, filantropia ta relaţionată strâns de buzunarele mele largi mă flatulează. sfâşietor…

  49. we Says:

    mai gogule, scuze ca te-am intrerupt de la vizionarea telenovelelor. promit sa nu mai fac.

  50. goguvangogh Says:

    măi veule, scuzele sunt pentru musca de pe plaja de nudişti care a transportat spermatozoidul unuia dintre genitorii tăi spre celălat.

  51. garcea Says:

    aaaaa d´asta e asta asa crispat..are nisip intre dinti.

  52. wece Says:

    şi meduze-n şlapii lăucoste.

  53. garcea Says:

    sa aibe aderenta cind face flic flocuri mentale pe bloguri.

  54. blegoo2 Says:

    @goguvangogh: dincolo de caterinca normală (pe care o gust cu pohta cu care aș hălpăi o savarină bine-nsiropată)… ce părere ai TU despre literatura prezentă aici (când și când) ?

    garcea s-a exprimat – trebuie să recunosc că a adus o contribuție prin argumentele lui… tu ce crezi?

    Normal, orice miștocăreală e apreciată… câtă vreme e serioasă.

  55. blegoo2 Says:

    LE: Încerc din răsputeri să trag cu dinții să aduc comentariile ‘napoi la topic; orice nereușită… mi-o asum – pe bază de incapacitate mintală – c-așa e în lanțu’ trofic, alea.

  56. blegoo2 Says:

    Deci… BRE!
    Io nu pricep ce fel dă cenaclu rulează acilea.
    Definiția e clară:
    „CENÁCLU, cenacluri, s. n. Grup de literați, de artiști etc. legați prin afinități estetice, temperamentale, care au aspirații, program estetic comun și, uneori, o publicație proprie; reunire periodică a unui asemenea grup. [Pl. și: cenacle] — Din fr. cénacle, lat. cenaculum.
    Sursa: DEX ’09 (2009) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink”

    Hașadar… mie mi se pare că unii membrii… vine băuți la întruniri.
    Halunecă dă pă scaunu’ rațiunii… care este! Și cade pă dușumeaua trăirismului contemporanu. Care… o fi și ăla… dat cu gaz și rumeguș proaspăt… da’ nu contribuie la gustu’ mititeilor .

    Io crez că ceva sughițuri ‘telectuale… ar fi indicate – mai iese haeru’ dîn mațe.

    Unde ejti tu, Năică… să le dai lumina și vergeaua la funduleț?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nae_Ionescu

  57. we Says:

    mda. meduze [la plaja de nudisti] nu apar decat in partea a II-a a lui august si prima perioada a lui sept, perioada sindicalistilor si a pensionarilor. asta ati vazut la mare, cu asta ati ramas.

  58. we Says:

    lasa-l, bleago, pe gogu sa se manifeste. are el o iluzie majora ca ar fi un poet al injuraturii. adica e un adevarat si nu un puriu de turist cu slapi della turci. vrei literatura, pohezie, kultur valah, ia de la gogu. asa e, della garcea nu ai pretentii. unul care se pozeaza cu bete chinezesti in nas e bun pt. ajustarea curbei, sa ia mai multi ajutoare de shalangeati.

  59. blegoo2 Says:

    BLEGOO (serios): „Cândva… demult… am ajuns pe un blog (glob?) care avea sus la intrare… o poză cu doi grăsuni (cu aspect general de KimJongIl) care cântau pe doo voci: [„Undeeess pistoaleleeee… /Unde-s pumnaleleeee…”]. Am rămas impresionat.
    Cine știe despre ce la care mă refer, e rugat să dea linc.
    E parte din riserciu’ meu pentru masterat, alea. Muncesc să-mi iau diploma dă doctor, ce dreaq’!
    În altă ordine de idei… am petrecut doo ore halucinante descoperind „filozofia românească” – egzemplificată aici:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_philosophy

    Recomand călduros oricui vrea să scrie nuvele dă saiens-ficșăn.
    Material… căcălău, precum bine zicea Kogălniceanu, întrebat despre finanțe dă către regele Carol Hîntâiu’.

    Filozofia românească… e cea mai bună dovadă că există lumi alternative. România extraterestră e o REALITATE, nu o propoziție!

    Zic, afirm și latru!

  60. colector Says:

    Blegoo, cu groaza constat, dar mai nou sintem prea pe aceeasi lungime de unda! Ultra tare lincul la roumanian weltanschauung ot wiki, zici ca insusi lecctor yulyccå båycuush a coborit in arena intelectului de-o maniera proactiva, contribuind decisiv la intelegerea fenomenului.

    Deci iti dai si tu doctoratul? Ce veste minunata!

    In ce domeniu?

    In carol unu?

  61. blegoo2 Says:

    @colector:
    Este că te-a apucat cu tremuriciuri și piele dă gâscă pă antebrațe?
    :-)
    Serios acuma… asta e ISTORIA FILOZOFIEI ROMÂNEȘTI !!!
    Care este…
    Mi-a luat (cum am zis) 2 ore, să trec din linc în linc, din tragedie în comedie și invers.
    Da, lucrez la teza „Lătratul, ca formă de intelectualizare în Spațiul Carpato-Danubiano-Pontic… cu osibire la cap, dar nu la coadă”.

    Contribuțiili e apreciate. Se va da credit, dacă e cazu’.

    Lungimea dă hundă se datorează factului că ai fost infectat dă „blegism”. Contagios, alea.
    Se tratează prin expunere îndelungată la http://www.arhiblog.ro, ori ca doză dă șoc la dadatroll.wordpress.com

    Hîți hurez hînsănătoșire grabnică.

    LE: Anabolice gen „garcea” ori antibiotice „goguvangogh” sunt contraindicate, având efecte secundare halucinogene/halucinoase.

  62. garcea Says:

    pai ba, blegoole, postul urmator e „necontaminat”, ti l´am lasat egzpré mai curat si mai uscat, ce vrei mai mult de atit??

    we? tu esti? gizaaaas ce bancuri de troglodit la pensie..ai conspectat saracia aia de blog parasit din scoarta´n scoarta si anu trecut, get over it :o))

  63. blegoo2 Says:

    Garcea, ham-ham încercat și io o glumă, da’ mie nu-mi iese ca ție.
    În realitate, sunt trist că nu te-am găsit acolo.

  64. garcea Says:

    tristetea ti´e nativa, nu mai da vina pe mine.
    da´mi´a placut coperta si anecdotele din subsol, you little attention whore.

  65. mopuvanmoph Says:

    1. blegoo, fii serios. ne-apucăm acuma să facem pe simionii şi manoleştii de după bloguri?… îţi place, e. nu-ţi place, nu e, ca să-l citez pe codecsatu callimacho damaschin bojincă gârlişteanu. mie-mi place, da-i mai bună pizda :).

    2. wece, caută-ţi alt kaishakunin, eventual unul prevăzut cu un mop mucegăit şi o găleată spartă (cam ca a nevesti-tii), nu cu o lamă muramasa. io n-am mai fost la cules căcăreze de radu mazăre de prin 92, adicătelea cam de când începuseră să-ţi dea ţie tuleiele prin locul unde se presupunea că ai avea pulă. da vorba aia, chelu-şi pune mâna-n cap. eniuei.

  66. blegoo2 Says:

    BLEGOO (năucit de admirație): „Ăsta da, cenaclu! Opinii educate… critică rațională… pură aș putea zice…”

    (din sală se aud zgomote de săbii ieșind din teci)

    (luîndu-și seama): „Stați puțin… pot să explic… eu chiar… care vaz’ică… un moment!…”

    (Doi ningeaci, mascați în negru – ăia din dreapta-sus a blogului – se apropie amenințător; Blegu’ iese în trap grăbit prin stânga scenii, fluturând pașnic din coadă)

    Sfârșitu’ Actului Doi.

Lasă un răspuns

