high in Shanghai

infulec niste frunze late de papadie care fierb incet in bolul murdar, intr-o rână, pe pirostriile spirtierei. sunt rupt. imi sprijin capul pe mana stanga si privesc, de-a lungul stramtorii dintre o sticla de Tsingtao si un bol plin cu bucati cubice de coaste de mamut, la focul care abia mai palpaie. sunt la etajul gol al unui restaurant rosu foarte chinezesc. n-au in meniu bautura si fumatul e interzis, dar mi-au adus bere si tigari si o farfurie in care sa scrumez. chinezii sunt foarte misto cand cred ca ai bani (teapa!)

las un bacsis generos si ies, pe langa 5 luni pline aliniate pentru ceva mare eveniment, in mirosul intepator de burta pe care o tot curata cel mai meticulos om pe care l-am vazut vreodata. de dimineata pana seara piguleste grasimea de pe burti. mii de burti grase- de porc, de vaca? in mod normal as bori, dar fiind high…

trag dintr-o tigara iute (am uitat marca) care abia scoate fum. o iau pe Guizhou si fac stanga pana in fata teatrului unde cupluri de batrani danseaza chinezeste pe un tango chinezesc. luminile imi strepezesc ochii. ma asez la o terasa si trag de o bere. un cretin imi distruge camperii cu niste pasta alba. il las sa-si desavarseasca opera si-i dau ceva maruntis. imi spune ca niste americani i-au dat 100. ii spun ca prostia vestica se prezinta in diferite forme si grade. nu cred ca m-a inteles. oricum, pleaca (prefacut) suparat. apare un grafician care imi termina un portret dumbo (foarte flatant) in inca doua beri. as bea ceva tare, dar astia au numai cacaturi ciudate.

ies in infecta Nanjing, in colcaiala de pestime si ceva tarfe. unei uratanii gen tocilara ii dau flit direct. dupa cativa pasi ma flancheaza una la fo 50 (arata ca o europeana de 18 – nicio noapte fara club & capra la colt) si alta descreierat-extaziata. vor sa-si exerseze engleza. le spun ca au gresit adresa. bineinteles ca engleza mea e de Oxford, vor sa ne cunoastem etc. le spun ca aveam impresia ca in regimurile astea gen comunism prostitutia se pedepseste grav. inteleg tot in afara de comunism. maimuta cauta pe un ifake comunism, nu stiu daca intelege. vor sa ne imprietenim, nu prostitutie. stiu smenul de la o draguta de la receptie. ar urma o ceremonie a ceaiului care ar costa o mie de euroi (+ o mie daca ceaiul cu uischi se lasa cu muie), iar triazii sunt destul de seriosi in privinta banilor; daca ai nervi tari, poti sa bei si sa futi moka, in RPC nu se intampla astfel de fapte. stiu ele un loc dragut, liniste, alea. le spun ca n-am bani, dar daca imi fac ele cinste cu un uischi bun, putem sa sporovaim la barul hotelului. fetele maresc miza, dar deja m-am plictisit. se mai maimutaresc pe langa mine cativa pasi si renunta.

o iau spre piata, ochisem un bar superb cu vedere la o cladire minunata, cu un fel de sera la parter. broscoi uriasi dau sa rupa plasele puse pe niste ligheane vinetii, serpi negri se unduiesc in apa scazuta. totul aici e mancare/bani. astea cred ca se uda in functie de gradul de umplere a frigiderului. portretul in carbune, plasticat (folia autoadeziva ar mai fi costat $2, dar pentru mine a fost fara bani, desi i-am explicat artistului ca a gresit proportiile si nu sunt asa de tanar si as fi preferat un portret melancolic, dar gustul chinezesc-rosu…), imi umfla buzunarul stang al trenciului. trec pe langa barul vagon si imi amintesc ca vrei un magnet pentru frigider cu SH. iau unul cu $2, desi ceruse 10. pretul real e sub 1, dar treaca. vanzatorul ii strecoara unui coleg un „fucking Chinese” dupa ce intorc spatele, dar nu cred ca-l merit. oricum, din principiu nu mi l-ar fi dat cu $1.

barmanul e interesat de fotbal si ma innebuneste cu eruditia lui. e foarte dezamagit ca n-am nicio treaba. n-are nimic tare, dar imi aduce imediat un rachiu gang-shanghai-ceva. il vad cand traverseaza la magazinul de vis-a-vis. imi toarna al doilea pahar la pret de o sticla. socotesc timpul. in Bucuresti e seara. probabil ca ai venit acasa. ti-ai aruncat geanta pe fotoliul din stanga, te-ai asezat pe canapea, ti-ai scos cizmele, le-ai asezat frumos pe hol. nu vreau sa raman dator si il intreb pe barman de triade. face pe nepasatorul, dar e clar ca s-a morcovit. tot mestereste in spatele tejghelei la niste pahare impecabile.

mai bag unul si ma duc. luminile se intind pe camerele capului meu ca in chunking express. am pierdut ochelarii 3D. totul e un teatru cu umbre. ai mancat ceva, ai deschis calculatorul, poate ca de data asta serviciile de informatii ale RPC nu mai blocheaza skype si gmail. taitei iuti si bidimensionali fumega pe o plita in piata poporului. cartoane colorate. te-ai schimbat in ceva lejer, ti-ai pus sosetele brodate cu trandafiri. traversez gradina de bambus a lobby-ului. liftul ma duce in cateva secunde la 22. sunt la cativa pasi de tine, cu voia cenzurii.

Etichete: ,

10 Răspunsuri to “high in Shanghai”

  1. impricinatul Says:

    wow! flash! mozaic. thc. smart medicine.

  2. mulliganoglu Says:

    si mahmureala…

    vorba alora de la Portishead, you don’t get something for nothing

  3. impricinatul Says:

    nay, nay! omini dasteptzi aia. asha e. doar money for nothing de la dire straits.

  4. mulliganoglu Says:

    niste hoti, dar unii foarte interesanti

  5. Kubilai din şanhai Says:

    ecscuizit hrisov, înmuiat cu unghia de aur de la dejtu mic în cerneală supervais. plutesc în zare ecscremente irizate de îngeri apostaţi şi fluviul galben se răstoarnă-n stăvilarele azimutelor.

  6. ceapra Says:

    poti sa-mi faci intrare la zaza pe blog?

  7. mulliganoglu Says:

    gogule, merci! asa complimente n-am mai primit din vremuri de demult. m-am imbujorat, gen

    ceapra, Iw & zaza ne-am retras vizele de pe vremea raposatozaurului Sandu Bellu. da-i ravas de intentie, cine stie? poate-ti face loc pe divan

  8. ceapra Says:

    Nu gasesc nicio adresa pe care sa-i pot scrie o compunere…

  9. ceapra Says:

    Am gasit, cu ansa strabuna inainte! Poate mi-o surade Roza…

  10. mulliganoglu Says:

    doamne, ajuta!

    +++

Lasă un răspuns

