cugetari lenese

grigorescu a fost un photoshopar avant la lettre

Etichete: ,

81 răspunsuri to “cugetari lenese”

  1. grrl Says:

    daaa, a photoshopat, dar unele photoshopări sunt mult prea…nu stiu cum sa spun… de exemplu: a photoshopat o gascuta intrun portret… unde unul o tine asa suspect cu ghearele si pare ca nu are intentii bune fata de gascuta… oare ce-o fi stand scris pe tidula aia pe care o tine cu ghearele alealalte? :)

    foarte politically incorect tabloul, de ce a ales chiar gasca? mai bine-i fotoshopa un tapir in brate lu’ ala… :) atunci ar fi fost mai multa armonie in tablou… adica ar fi fost mai politically armonios, sau correct… zoologically speaking…

    *ahem*, adevarul este ca nu ghicesc la ce te referi exact – vrei sa spui ca el (Grigorescu) a bagat tare (adica photoshopat) din maestrii renasterii italiene, la Agapia, de exemplu. O fi photoshopat el, dar a photoshopat bine.

  2. mulliganoglu Says:

    tapiroiul e un animal prea urat chiar si pt. brigantul ala

    photoshopa in sensul ca picta tarani de opereta

    cand, insa, figurile fetelor nu mai pleznesc de sanatate, ci sunt sugerate printr-o pata de culoare, lucrurile stau foarte bine.

    cu toate ca nu-mi place absolut deloc grigorescu, are o lucrare care ma induioseaza. probabil ca nu spune nimic cuiva care n-a copilarit in dambovita, pe ulite cu bordeie inecate in verdeata zarzarilor, garduri putrezite, colb aramiu cu stelute silicoase, pana la glezne si garla in capat:

  3. grrl Says:

    ‘fetele lucrand la poarta’ sunt si ele ‘photoshopate’ (partial, adica peisajul tipic) de la impresionistii francezi :) Foarte idilic! Deci asa ai copilarit tu? Fara Lego? :)

    De ce sa nu-ti placa Grigorescu? E un portretist foarte fin. Nu a pictat numai ‘fete cu figuri care plesnesc de sanatate’ (desi nu cred ca este ceva – d.p.v. estetic – negativ in depicting acea stare, ca atare). De exemplu, un portret foarte elegant (stilistic) este acela al Mariei Nacu
    Grigorescu, Nicolae (1838-1907) - Self-Portrait (National Art Museum of Romania, Bucharest)
    (eu am folosit imaginea – cropped a bit – ca avatar la primul meu blog pe livejournal.com… mai demuuuuult… cand eram la scoala… )

  4. mulliganoglu Says:

    (iti intrase comentariul la spam- nu stiu de ce, askimetul e o chestie misterioasa)

    poate ca tehnica, caci acea combinatie de verde si soare de vara n-o gasesti decat in dambovita (io-s foarte sensibil la modulatiile luminii, mici variatii imi pot schimba starea de spirit, deci am limite de detectie foarte bune; n-am insa dovezi stiintifice, tre’ sa ma crezi). impresionistii n-au aparut din neant, asa ca si ei au luat cate ceva de la alti proto-impresionisti. dar revin: prin photoshopaj eu nu inteleg ciordeala, ci poleirea realitatii (incetosarea varicelor, estomparea negilor, colorarea noroiului). poleiala, deci. cam asa am copilarit eu. am avut si lego, si tank cu turela rotitoare, si mitraliera cu scantei, dar arcul din sanger si floreta din alun mi-au fost mai dragi. deci dupa operatiunile de stergere si reordonare a memoriei, copilaria mea se leaga de o ulita asemanatoare celei din panza lui grigorescu. e un adevar care tine de psihic, nu de realitatea din afara lui.

    grigorescu e un pictor bun care mie nu-mi place.

    mama, ce buzoaie are maria! botox avant la lettre!

  5. grrl Says:

    Daca totusi tabloul acela cu fete pe ulita (scaldata in verdeata) iti place, poate sa se bucure (Grigorescu) de circumstante atenuante (ca a poleit taranii, etc)?

    Cred ca la Maria Nacu te uiti prea in detail! In ansamblu buzele sunt bine proportionate. Detaliul cel mai reusit realizat pictoriceste este privirea, printre altele..
    La acel apercu cu botox-ul iti spun scurt (in timp ce iti tin sabiuta mea de ninja sub nas :) : rautaciosule! :)
    Estetic vorbind, nici buzele subtirele nu sunt estetice. Cand aud de buze subtiri ma gandesc la vrajitoarea aia din casa de turta dulce din padure, una cu nasul ascutitt si buzele subtiri (incretite si uscate, si cu un neg cu doi peri pe barba). Dar tu nu ai crescut cu povestile Fratilor Grimm, si faci asociatii (estetice) diferite, cumva eminesciene(?): Ea zâmbind îşi mişcă dulce a ei buze mici, subtiri, etîcî… etîcî …

    ps: nu m-ar deranja daca mi-ai pune comenturile la spam, adica daca le-ai interzice. as trage numai concluzia ca ai capatat meteahna controlatorie tapireasca bazata pe systemul de ruleta ruseasca. :)

  6. grrl Says:

    erm… am apasat din intamplare pe linc-ul ce l-am dat in comentul anterior – pentru Portetul Maria Nacu – si am descoperit ca am pus linkul la autoportretul lui Grigorescu, la care ma uitasem ultima data (prin care m-am tradat ca m-am holbat putin sa vad daca Grigorescu arăta bine… Numai din motive teoretic-estetice bien sur, ca stiu datele biografice de pe google).

    Lincul spre portretul Mariai Nacu este asta:
    Portrait of Maria Nacu

  7. mulliganoglu Says:

    grrl, problema cu maria nacu e ca e prea frumoasa, mai ales ochii aia de obsidian. totul e prea bine proportionat. e genul de frumusete incontestabila. daca scoti sabiuta iti zic: Grigorescu este cel mai mare pictor din lume, cel mai mare portretist si astea.

    si-n cultura asta buzele subtiri sunt legate de rautate. cred ca idealul romanesc de frumusete (inevitabil rural) e gura mica si carnoasa, ca o zmeura mustoasa (scuzati rima). ba sa stii ca si eu am prins globalizarea, deci stiu si ceva din povestile fratilor grimm, desi preferata mea ramane ‘tinerete fara batranete si viata fara de moarte’.

    re p.s.: pe mine m-ar deranja daca as pune comentariile la spam (ale tale in nici un caz), in general. ar insemna ca-s iremediabil distrus. nu ma deranjeaza injuraturile si criticile. sigur, exista exceptia securoilor care publica date private (ip-uri, cnp-uri s.a.), dar alea nu-s comentarii, ci manevre de intimidare a internautilor.

  8. grammar ninja Says:

    In numele tapirilor zic huo! Si blasfemie!

  9. mulliganoglu Says:

    care tapiri?

  10. 3 labe & 1 ciot Says:

    Tapirul este un animal frumos. Si inteligent. Este loial. Si curat.

  11. grammar ninja Says:

    Tapirii uniti de pretutindeni/ cum adica care tapiri?

    :)

  12. mulliganoglu Says:

    n-am nimic cu tapirii, cu exceptia celui tiganesc

  13. mulliganoglu Says:

    deci tapir tiganesc e un oximoron

  14. ninja grrl Says:

    Pai este de inteles ca tapirii genuini din toata lumea, uniti, huidiúiesc si protesteaza ca unii le folosesc numele generic ca avatar (sub care nume fac ei tot felul de sporturi rusesti), nu?
    :)

  15. mulliganoglu Says:

    da, am fost nedrept cu ei. imi cer iertare!

    p.s. chiar ma intrebam cand isi va face tapirul cotet pt. porc, ca deja a inceput sa cultive rosii in fata blocului

  16. 3 labe & 1 ciot Says:

    Este pe cale de disparitie.

  17. ninja grrl Says:

    ei, porcul il tine probabil pe balcon

  18. mulliganoglu Says:

    cred ca are un porc de sufragerie- pe balcon tine doua gaini

  19. mulliganoglu Says:

    3 labe etc., tu esti un fel de trepied cu maner?

  20. 3 labe & 1 ciot Says:

    Sintem un grup de voluntari inimosi. Ajutam animalele cu nevoi.

  21. we Says:

    m-am uitat si eu la portretul ala. da, ochii aia negri sunt nefiresti. dar daca nu imi joaca feste memoria, am vazut intensitate asemanatoare de negru la unele latinas.
    buza de sus e cam cam mare. poate si-a dat aiurea cu ruj:)
    in fine, or fi numai ochii mei, dar ovalul fruntii incadrate de par este perfect simetric cu ovalul partii inferioare a fetei.
    si in mod clar nu imi place nasul.
    :))

    @grrl, parca buze subtiri se purtau in tablourile medieval-renascentiste. o fi fost chestia ca buzele groase semnifica(u) o anumita „impuritate” a spiritului. chestia cu buze carnoase se foloseste si azi in unele filme ca profiling pentru „shpiritele slabe”.
    ce-a mai facut tapirul? ti-a inchis accesul la vreunul din blogurile pe care pastoreste? nu prea cred eu ca in cazul lui e „sport rusesc”. rusii beau trancendental.

  22. we Says:

    @M: mici variatii imi pot schimba starea de spirit, deci am limite de detectie foarte bune; n-am insa dovezi stiintifice, tre’ sa ma crezi
    –da, asta e pe bune.

  23. ninja grrl Says:

    @m
    depinde de lungimea ‘labelor’. Daca are:

    – labele foarte scurte (>10cm), si ciotul lung (>1m), atunci este o grebla
    – labele de lungime mijlocie si ciotul mic (ca um maner), atunci este o pirostrie (cu maner)
    -labele lungi si ciotul mic: trepied cu maner (cum ai zis tu)

    – o variatiune la ‘grebla’ ar fi un device de adunat hartiile de pe strada, unde cei trei ‘dinti’ de grebla au cate un arc si se inchid sau deschid ca un cleste (cu ajutorul manerului) ca sa culeaga hartia.

  24. ninja grrl Says:

    @we

    nu imi place nasul

    You can’t have it all (perfect)! :) – caci nimeni nu e perfect – nici macar renumita gioconda(care mie nu-mi place deloc).
    La ‘Maria Nacu’ trebuie sa te uiti mai de departe, este un portret cu totul impresionist, ochii nici nu erau probabil in realitate asa de negri, dar simbolul e important – adancimea de nepatruns, si in acelasi timp inocenta privirii. Si chiar putina tristete. Un fel de ‘emo’… :) – suntem tineri, inocenti, dar simtim totusi un fel de abis emotional, pe alocuri si intelectual/rational. Maria Nacu este u portret al unei figuri feminine adolescentine, in timpul contradictiilor, ale apelor care par linistite, in care nu poti vedea, doar privesti din afara, si le admiri, daca poti, si*… si… si… Si daca – asta spun fara legatura cu tine – spui la un asemena ‘personaj’ ca ‘ma doare-n cur’ ai ratat cu totul posibilitatea unui dialog. Dar, de fapt, dialogul intre generatii nici nu este posibil. Este o iluzie. Asta spus pe langa tabou, sau in afara lui, daca vrei…

    *Privesti din afara, si… si… daca ai talent ca Grigorescu, pictezi ceea ce vezi cu maiestrie, dai exact ‘impresia’ acelui moment – o impresie care este timeless, in orice epoca sau spatiu, o figura feminina in inocenta ei adolescentina va arata asa ca Maria Nacu, pictata perfect de Grigorescu.
    Ca de Grigorescu vorbeam! ;)

  25. ninja grrl Says:

    @we
    cu „ce-a mai facut tapirul? ti-a inchis accesul” nu stiu la ce te referi, dar, in general sa stii ca I’m having quite a nice time even without access la nu stiu ce bloguri pe care le controleaza securitatea, sau tapirul. De fapt, exista – out there, in the internautic space (the term ‘internautic’ l-am preluat de la mulligan, el vorbea mai sus de ‘internauti’, foarte inspiring, imi aminteste de Star Trek and the intergalactic space exploration) – mii de bloguri pe care pot sa commentez fara cenzura securistica, pot sa partipip la discutii diferite oricand doresc, si chiar pe plan linguistic intergalactic, dat fiind faptul ca vorbesc mai multe limbi (dintre care cateva la nivel native*). Deci nu am nici un fel de ‘suferinte’ ca, vezi doamne, m-ar impiedica un nimeni ca tapirul sa ‘accesez’ vreun blog FUARTE important la care face el pe ‘Hausmeister’-ul. :)
    [Hausmeister, in germana (equivaletul lui concierge in fanceza) , este ala care matura pe scari si controleaza intrarea si iesirea din blocuri, si – pentru ca are el cheile de la intrare – asteapta mereu sa-i dai neconditional dreptate, indiferent in ce random mood se gaseste el pe moment. Hausmeisterii, de obicei, isi bat si copiii si nevasta, dar in afara se dau grozavi de cumsecade. termenul ‘ruleta’ l-am folosit in sens de ‘random’, adica random targeting ] :)

  26. mulliganoglu Says:

    cum ar veni: niste tapiri de bine. felicitari! un craciun fericit!

  27. mulliganoglu Says:

    mie mi se pare ca e prea frumoasa, genul de fata care are o viata mizerabila din cauza frumusetii din cauza ca toti vor s-o… sarute (era sa scriu prostii, dar mi-am amintit ca e si ninja grrl p-aici). oricum, buzele carnoase arata pofte trupesti. la fel si nasul mic. n-o sa vezi niciodata sfinte cu buze carnoase si nas carn.

  28. mulliganoglu Says:

    @ ninja grrl

    LOOOL

  29. mulliganoglu Says:

    @ ninja grrl, e o inocenta de granita, genul ala un strop pervers. ghicesc si lucruri nu curate de tot in apele adanci si intunecate ale obsidianilor. fata asta imi aminteste de o nuvele a lui v. de l’isle-adam (imi scapa numele) in care o fata pune foc gospodariei unor batrani pt. a atrage pe chipesul pompier de care era indragostita. vorba lui Mateiu: cate pagini nu lipsesc din biografia acestor frumuseti!

  30. incaunipocrit Says:

    Reblogged this on ATA MOTEK.

  31. ninja grrl Says:

    Beauty is in the eyes of the beholder. The ‘Interpretation’ of beauty (si presupusa ‘lipsa de pagini’) is in the eyes of the sinner. ;)

    De fapt, ar trebui sa stim biografia Mariei Nacu ca sa putem intetpreta … ‘in stil matein’.

  32. grrl Says:

    @m

    viata mizerabila din cauza frumusetii… din cauza ca toti vor s-o… sarute

    faptul ca toti vor nu stiu ce nu afecteaza pozitia fetei in nici un fel. De multe fete (si de acelea vorbesc) nu te poti apropia, indiferent ce vrei, pentru ca ele nu stau la dispozitie vreunei apropieri. Imi face impresia ca Maria Nacu nu este chiar o fata orfana, de care poti sa te apropii usor. La varsta aceea, de obicei, esti intrun internat de fete privat (in Elvetia, daca te intereseaza… :)…)

  33. ninja grrl Says:

    @m

    o fata pune foc gospodariei unor batrani pt. a atrage pe chipesul pompier

    Uite ca am cautat si in l’œuvre de Villiers de l’Isle-Adam (ca stiam numai de „Contes cruels”, dar acolo nu-mi aminteam de vreo povestire cu ‘pompieri’) si am gasit povestirea de care spui in culegerea ‘Histoires insolites’, se numeste ‘Le secret de la belle Ardiane”. Era o fata crescuta de rude, care intradevar cam pune foc mult (nu numai o data), fiindca se indragostise de sergentul de pompieri si realizase ca nu avea alta sansa sa se apropie de el. La urma se marita cu el si ii marturiseste, anume cu „une candeur cynique” ca a bagat foc mare si repetat, deci un anumit element de sinceritate se vede ca are, adica ii spune ca ea a pus foc, din dragoste* etc. Si el, pompierul… Iti aduci aminte ce face, nu? O iarta, pentru ca… nu i-ar place nici lui les résultats d’une austérité trop rigide. Mai ales ca era frumoasa, si avea ochi negri, si avea si un mic enfant in brate… Iar inainte, pana sa dea ea foc, la sage Ardiane s’était distinguée, toujours, malgré son enfiévrante beauté, par une conduite sans reproches.

    Drama maaaare! Tu, Efendi, ce ai fi facut daca erai in locul pompierului? Ă? :)

    textul original – in fanceza – aici:
    http://fr.wikisource.org/wiki/Histoires_insolites/Le_Secret_de_la_belle_Ardiane

    * stii zicala ca ‘in dragoste si in razboi totul este permis’…

  34. grammar ninja Says:

    Aaaa, gomen nasai! ma refeream la tapirul generic perissodactil, nu la Hausmeister/ Arschloch (pe care nu-l stiu decât din contextul ziselor Dumneavoastra)

  35. mulliganoglu Says:

    o putem prefigura, biografia sfintei cu buze carnoase. pe fondul celor douaa lacuri negre eu vad pacatul.

    bineinteles ca dorintele/actiunile afecteaza pozitia fetei, ca doar nu e o forma pura, o idee precum triunghiul echilateral, ci e sensibila, facuta din carne si sange, mai ales la o varsta la care acestea sufera o perioada vulcanica.

    da, ea este o arhiducesa zavorata intr-un turn inalt-inalt si pazita de un zmeu cu 7 coarne cu 7 stele in varfuri si sapte cozi solzoase cu 7 spini veninosi mortali.

  36. mulliganoglu Says:

    da, asta e povestirea, n-am mai citit-o de mult si mi-e lene sa caut, sunt meteosensibil (deci in astenie)

    io-s mai pacatos-paranoic si m-as fi gandit, in locul acelui biet pompier, ca s-ar putea ca in viitor sa se indragosteasca de vreun medic si sa ma otraveasca lent pt. a-si prilejui combinatia. sunt anumite poteci pe care, odata ce-ai pasit, nu te mai poti intoarce.

  37. grrl Says:

    @grammar ninja
    asa ca intre ninje – si vous êtes d’accord – putem sa ne spunem ‘tu’? :) Si – fara sa astept aprobarea la ‘tu’ :) – te intreb tu stii germana? Si iti permiti sa o vorbesti in environmentul germanofobic romensc (in general, nu pe blogul lui mulli, ca el este internautic cosmopolit… )

  38. ninja grrl Says:

    @m

    in locul acelui biet pompier, ca s-ar putea ca in viitor sa se indragosteasca de vreun medic

    aaa, foarte reasonable raspunsul – cu idealismul meu – literar and otherwise – la asta nu ma gandeam… Deci: ‘no mercy!’ (mi-am notat!) :)

  39. mulliganoglu Says:

    nu-ti nota, grrl, e mai bun idealismul tau.

    sper sa nu descoperi aceste (mici) adevaruri pe pielea ta.

  40. ninja grrl Says:

    @
    @m

    o arhiducesa zavorata intr-un turn inalt-inalt

    iar suntem la Fratii Grimm. si anume solutia este, baiatul se urca in turm tinandu-se de parul (luuung) al fetei:
    Sta sub turm si spune (mai incet, ca sa nu-l auda zneul):
    „Rapunzel, Rapunzel, let down your hair!”
    (n-am scris in germana, ca nu stiu daca intelegi) :)

  41. grammar ninja Says:

    Je suis trės d’accord & na klar doch & na klar! Germanofobii au alte fobii, de care nu sunt /sau nu vor sa fie constienti :)

    Dabei ist Deutsch die Sprache der Denker und Dichter…
    Iar pe blogul lui „mulli”, cum ii spui tu ( hihi haha) se vorbesc toate limbile posibile,asa cum spui! E un loc fain

  42. mulliganoglu Says:

    si daca turnul are tepi precum stalpii care sustin cablurile de electricitate

    (nu inteleg germana, desi mi-ar fi placut- sunt afon, n-am talent la limbi straine)

  43. ninja grrl Says:

    @
    cum adica, la voi stalpii de electricitate au tepi? de ce sa au tepi?

  44. mulliganoglu Says:

    la noi nu- desi ar trebui, ca sa faca mai grea treaba hotilor care fura cabluri sau tiganilor care se conecteaza ilegal la retea. am vazut prin alte tari mai civilizate in care, cred, rolul tepilor e de a impiedica copiii neastamparati sa ajunga la cabluri.

  45. ninja grrl Says:

    @grammar ninja
    na ja, partea cu ‘Dichter and Denker’ wird oft zu sehr betont – si din cauza asta se iveste un fel de ‘Trotzhaltung’, un fel de anti-atitudine. In acelasi fel – dar din alt colt – se poate spune ca este limba lui Göbbels, Göring si HImmler. Germana este o limba interesanta, a unei natiuni moderne, actual unul din stalpii eurropei, care a invatat din istorie si pe care, daca inveti limba, poti sa o cunosti mai indeaproape, ind zwar gewinnbringend – pentru ambele parti. Doar vedeti ca toti aia FUARTE MARI de la voi, popa ciachi inclusive (si companionii lui) au invatat pe ses germana, s-au dus la diferite sccoli, college-uri si simpozioane germane, au profitat imens personal, si asta numai din simplu fapt ca s-au straduit sa invete germana. Si ce crezi, ca se sichisesc cumva sa puna ‘invatatul gremanei’ in vreo lumina pozitiva? Ba din contra! De exemplu, pe blogul ala controlat de tapirul (unul din ele, ma rog, ala mai mahalagesc) unii faceau eforturi deosebite sa-mi faca mie un profil ‘nazist’, mi-au facut dedicatii cu poze naziste – numai pentru faptul ca tapirul desciperise ca am un IP ‘german’, si a raspandit zvonul ca limba mea e germana.

    Uite ca – asa intre ninje – ti-am vorbit probabil prea lung, pentru ca stilul ninjesc este: s c u r t si t a i o s. (dar limba germana stii ca are propozitii/fraze foare lungi, cu multe Nebensätze – poate asta sperie pe cei ce vor s-o invete (?) :)

  46. we Says:

    da, si a fost si limba lui Kant, sau Beethoven…

    sunt destul de suspicios ca plesu stie germana. liiceanu o stie. pana la urma a pus mana la traducerea Sein und Zeit. dar plesu et comp. nu stiu germana. Patapievici pun pariu ca nu o stie desi in nesimtirea-i planteaza zeci de citate in toate limbile pamantului fara traducere (pe bune!). Restul de slugi, nici gand!

    @grrlitzo, lasa-l pe tapir unde e. nu cred ca are sens sa listezi din porcariile si tampeniile sale. daca s-ar face o lista, am scoate o carte. si ar mai fi si faptul ca nu intra pe aici, desi nu m-ar mira sa monitorizeze. oricum, stiu sigur unul (nume de cod sifoneanu) care citeste atent tot ce se scrie aici si, precum numele-i de cod, sifoneaza.
    faza aia cu poza a fost de o tampenie & o rautate colosala – si aici ar tb. facut raspunzator Vlad Stroescu si nu atat tapirul. tapirul e mic copil, e un bon-bon fata de doctorasul ala.

  47. ninja grrl Says:

    @we

    plesu et comp. nu stiu germana. Patapievici pun pariu ca nu o stie

    pe cat faci pariu? ca pierzi.
    nu numai plesu, si catrinel vorbeste germana, btw.
    Facts. Nu presupuneri.

  48. we Says:

    despre plesu am zis ca sunt „suspicios”. nu am bagat-o pe catrinel in oala. da-mi si mie niste traduceri si/sau texte in germana de-ale lui Plesu, Andrei, publicate.
    catrinel stiu ca e traducatoare. sa nu o bagam in discutie, ok?
    asta inseamna pt. mine „stie”. sa fie in stare sa faca o traducere directa in domeniul sau, publicata. asa, „stiu” si eu spaniola. inteleg discutiile de dificultate medie, pot sa am o conversatie simpla-spre-medie, pot citi direct in spaniola, cu dictionarul langa mine, evident. textele clasice din domeniul meu (Cajal, circa 1900) merg chiar usor
    dar asta nu inseamna ca „stiu” spaniola.

    am spus „pun pariu” despre HRP si nu despre Plesu. idem, arata-mi si mie 1 traducere publicata de catre Horia-Roman Patapievici si/sau un text in germana scris. Toate cartile lui HRP sunt in romana, exista 1 singura traducere facuta de el, o carte a lui David Bohm, in colaborare, cu un tip pe care il stiu. ghici cine a muncit la traducere. stiu despre traducerea aceea (din engleza) prima mana, pentru ca ma invarteam in cercul acela back in 94-95. Si tot despre HRP – nu si-a facut niciun doctorat. Daca si l-ar fi terminat, ar fi tb. sa citeasca atat din engleza cat si din germana (macar traducerea in egleza, deci la a doua mana, dar tb. sa o verifice – chestie facuta chiar si de 1 ca moa, ca ajunsesem sa ma canonesc cu greucenii nemti via romana, via engleza, ca uitasem germana de la primara).
    Dar arata-mi te rog un text in/din germana al lui HRP publicat. si imi retrag afirmatia.

  49. ninja grrl Says:

    @we

    arata-mi si mie 1 traducere publicata

    nu vorbeam de ‘ a publica’ in germana. De fapt eu ‘atingeam’ un cu totul alt aspect. Clar ca daca nu esti nativ (sau foarte avansat, ca studiat germanistica) nu prea ai sanse sa ‘publici’.

    Eu vorbeam de faptul simplu sa stii sa parlezi nemteste, la nivel diferit, dar conversezi, ergo te intelegi cu ei in limba lor, ceea ce iti da un grad de connectie mai inalt, spre deosebire de ‘prostii'(in orivirea lui Plesu et al) de acasa, care raman deconectati de la treburile europene, la care nemtii sunt foarte importanti (si finantatori pe prim plan). Pprin simplu fapt ca nu numai nu intelegi ce spun nemtii direct, dar chiar ti se mai baga si in cap ca nemtii sunt ‘nazisti’ (CHAIR de catre aia care ei insisi invata, cat de cat, nemteste, adica toti aia de care vreai tu sa faci pariu) ramai – ca roman – deconectat de la o parte importanta (pentru tine) a europei.

    A vorbi o limba nu implica ‘publicarea’ in limba respectiva. E vorba de ‘emporwerment’ in comunicare cu un oartener european care te ia in serios, dar tu nu te sinchisesti sa raspandesti ‘obiceiul’. Uite cum spun 20 de personalitati cum ‘le-a folosit lor germana’ (Plesu e si el pe un afis… afise de-alea am vazut in metrou in Buc anul trecut, btw.):

    Tema: Deutsch – Sprache der Ideen.

  50. we Says:

    @grrlito, in mod sigur ca mi-au scapat Plesu/HRP cand vorbesc in germana in video-ul ala. recunosc, l-am rasfoit, nu am stat sa ascult 12 minute de bla-bla. poate imi spui exact unde tre sa ma uit, sa ma delectez cu rostirea plesiana in limba lui Schopenhauer.

    am scris clar: stiu. Pt. niste indivizi de talia unui Plesu/HRP „a stii” inseamna a scrie in limba respectiva. Liiceanu a publicat traducerea lui Sein und Zeit. Vreau sa vad ceva similar.

    tu ai scris la fel de clar: facts. astept acele fapte. vreau sa vad un text publicat. si te rog arata-mi si mie unde vorbesc Plesu/HRP, sau oricare din gasca sa in acel clip.

  51. ninja grrl Says:

    @we

    sa ma delectez cu rostirea plesiana in limba lui Schopenhauer

    Sir, eu iti spun ca aia vorbesc germana, si asta e. O ninja se bazeaza pe facts cand vorbeste – just that you know! :)

    Nu e vorba de ‘publicatii’ – aici vorbesc de impactul pe care il are vorbitul limbii germane (abilitatea de a comunica in acea limba, that is), ca ei (Plesu et al) au priceput demult ca a invata limba germana (in europa de azi) este un avantaj imens, au invatat-o, o folosesc, au avantaje, se dau in forurile principale europene (german speaking ones -. si germana se vorbeste inu numai in germania – elvetia si austria as well) asta inseamna ca ‘reprezentantii romaniei’, vorbesc – adica baga mare – in numele tau ( al romanilor vreu sa zic), iar tu romanul nu ai habar cum te reprezinta el (fact: nu te reprezinta favorabil) , pentru ca – neintelegand limba . esti deconectat de la ce fac si dreg ei (Plesu et al). Iar cand tie (romanul) iti vine vreo idee ca poate ar fi bine sa inveti si tu germana, atunci vin toti chibutii aia securisti si iti baga in cap ca huo,huo, nu nu nu, germana este limba nazista! Intelegi?

    Nu am timp sa caut prea intens pentru tine ‚dovezi‘ ca aia vorbesc cu totii – adica parleaza in numele tau(al romanului) – pe nemteste (si nici nu am timp, fiindca pentru mine asta e un fapt divers cu importanta 0, 0000000000000000000001%, si am si eu alte lucruri de facut, profesionally, am de scris stuff care nu are in nici un fel de a face cu Ro, nici macar tangential), dar am gasit un fel de ‘dovada‘ (pentru tine si alti toma necredinciosul :)…) aici:

    Prof. Dr. Andrei Pleșu tinand o ‚cuvantare‘ La Institutul Elvețian pentru studii internaționale, la o dezbatere publică cu tema „Hat Osteuropa etwas anzubieten?” (mot a mot: Are Europa de Est ceva de oferit?) – Answer-ul il stie numai Plesu (pentru ca numai el este in stare sa le-o spuna la aia pe nemnteste, intelegi acum? )
    Anuntul conferintei este aici : http://www.casa-romanilor.ch/forum/viewtopic.php?f=3&t=2906&view=next
    unde se spune ca prelegerea va fi in germana.

    Contributia lui Plesu este in germana (vorbeste binisor, pot sa spun), si poti sa o asculti [adica sa te delectezi cu rostirea plesiana in limba lui Schopenhaueri] in original aicI. http://www.siaf.ch/audio/111207-plesu.mp3 Daca platesti ti-o traduc! (in engleza!) :)

  52. grammar ninja Says:

    @ ninja grrl

    (Nu tāios, doar zurückhaltend)
    Cât despre restul, nu te contrazic nici macar in gluma, ca lumea e sensibila, si cine stie ce iese din cugetarea lenesa a ninjoiului-san!

    Godwin’s law :)

  53. grrl Says:

    @grammar ninja

    Godwin’s law

    eu iti raspund: Ingrams’s Law! :)

    La ce spui (adica daca te referi cele spuse de mine cu acel ‘Goodwin’s Law!) se aplica imediat Ingrams’s Law!

    Mentionarea acelui fapt (ca unii mi-au spus nazi – in alt loc, cu niste poze – pentru ca vorbesc germana) este un ‘relata refero’, adica eu personal nu reprosez nimanui ca ar fi nazi, ci am relatat despre un asemena repros ce mi s-a facut in alta parte.

    In concluzie, daca se mentionaza Goodwin’s Law aici, atunci este o folosire inappropriate (a legii Goodwin). Invocarea inapropriata a legii lui Goodwin face necesara invocarea legii lui Ingram :

    Ingram’s Law :
    when an appropriate mention of Nazi is made, it is probable that, eventually, Godwin’s Law will be improperly used as a method to end, or avoid the discussion

    Alta formulare este:
    Ingram’s Law: As an online discussion grows longer, the probability of an improper invocation of Godwin’s Law approaches.

    lumea e sensibila, si cine stie ce iese

    ce sa iasa? vrei sa spui ca poate i se face rau lui mulligan? ;)

  54. mulliganoglu Says:

    eu nu inteleg chestia asta cu vorbitor de germana = nazist. ceausescu (+valetii+admiratorii) era nazist, dar n-am auzit pe nimeni zicand ca daca vorbesti romana esti nazist.

  55. mulliganoglu Says:

    p.s. scrieti ce vreti, asta nu e lagar

  56. ninja grrl Says:

    @m

    nu inteleg chestia asta cu vorbitor de germana = nazist

    Nu, nu toti care vorbesc germana sunt nazisti. Numai aia care vorbesc germana si pricep si romana, si inteleg cum merg chestiile de clica in ro (chestiile celor care vor sa pastreze ‘accesul exclusiv la apa si paine’, cum zice we), typi care ei singuri invata si vorbesc (pe ses) germana, si in acelasi timp se ostenesc sa raspandeasca idea ca romanii sunt o turma cu o inima ca un cur. Nu-mi cere si citate, ca nu mai dau. Trebuie sa ma crezi pe cuvant. Pe cuvantul meu de ninja, I mean. :)

    ps 1: Sper sa nu ma pomenesc cu blegoo, cu cimpoaca, cu incaunipocrit(care e acelasi), sau alti securisti in tufis dupa colt care sa-mi intepe pneurile la bicicleta. Pentru ca, Efendi, la voi securitatea [prin care inteleg tipi care fac un sport din a casuna pe oameni normali, cetateni curati din toatre punctele de vedere fata de romania] este la fel de in floare ca mereu.

    ps 2: am gasit o poezioara foaaarte buna pe internet, scrisa de unul poet zis ‘filosoful (Al.O.T.)’:

    in lume nici o fapta noua,
    p-ale progresului carari:
    musca Tsetse face oua,
    domnu’ Plesu cugetari

    Super poet! Imi place de el grozav! :)

  57. we Says:

    @grrlito, ti-am mai zis da’ cred ca am fost neclar: nu securitatea in sine si izolata tre judecata. ci cei din securitate care au facut politie politica – Gestapo’ul a fost mic copil.
    DAR cei care tre luati si nor fi niciodata luati la ciocane sunt cei din partid. secretarii de partid. de ei depindea securitatea, cel putin mare parte din ea.
    Numai ca acum nu se mai poate. Prea tarziu. Zarurile sunt aruncate.
    O sa revin la chestia cu plesu.

  58. grammar ninja Says:

    @ninja grrl

    when an appropriate mention of Nazi is made, it is probable that, eventually, Godwin’s Law will be improperly used as a method to end, or avoid the discussion

    erwischt! :)))

    Im Ernst jetzt: eu ma refeream la ce ti s-a intâmplat tie. M-am dezvatat de mult sa ma mai adâncesc in discutii existentiale cu „cei care vor sa pastreze accesul exclusiv la apa si pâine” / foarte exacta descriere, chapeau!

    (Ninjoiul nu leshina cu una-cu doua. Dar daca da, ii dam cu saruri pe la nas si e ca nou!)

  59. ninja grrl Says:

    @grammar ninja
    aa, bine ca stiu ca este cineva acolo cu sarurile la îndemână, ca incepusem sa ma îngrijorez :)

  60. mulliganoglu Says:

    incaunipocrit nu e nici cimpoaca, nici garca, ci un balaur prieten, cool, din haifa. ce-ai cu el?!

    ai dreptate, securistii sunt tot aia. unii au facut si pui.

    catrenul l-am adaptat popii ciachi- in original era dedicat lui Nicolae Iorga (e o serie foarte reusita- „Strofe cu pelin de mai pentru/contra Iorga Neculai”; cateva aici: http://autori.citatepedia.ro/de.php?a=P%E3storel+Teodoreanu )

  61. ninja grrl Says:

    ce-ai cu el?!

    nu am nimic cu nimeni, era numai o constatare.
    am avut the slight impression ca ipocritul este cimpoaca.
    daca spui tu ca nu este, atunci nu este.
    pana la proba contrarie ramane cum spui tu.
    sorry.

  62. mulliganoglu Says:

    mi se intampla si mie, ninja, ca in focul bataliei sa vad numai dusmani

    nici o problema- ma gandeam la tine, sa nu-ti irosesti inutil stelutele

  63. ninja grrl Says:

    @m

    merci de ‘calauzire’ spre acel Pastorel, vad ca este fratele lui Ionel Teodoreanu, am citit(si ras-citit) vara trecuta La Medeleni, romanul-icoana (pentru adolescenti).

  64. mulliganoglu Says:

    am citit-o si eu prin gimnaziu. mi-a placut la prima lectura, apoi nu.

    iti recomand Ciresarii II (Castelul fetei in alb)

  65. ninja grrl Says:

    @m

    mi-a placut la prima lectura, apoi nu

    da, pot sa confirm. O citesti o data (cu sufletul la gura), apoi recitesti unele pasaje, le re-recitesti… iar dupa aceea curba interesului coboara repede spre zero. Acest ‘pattern’ de slabire a interesului (la cititori) pare sa fie un indicator pentru scrierile care nu intra in ‘patrimoniul universal’ (ca alea cu ‘Mulligan’, de exemplu :)

    Ciresaii i-am vazzut mai demult in link-ul din blogroll-ul tau, dar o sa-i citesc dupa ce termin ‘Habarnam’ :) (decci tu esti de vina ca Ciresarii mai asteapta, ca ai pus link-ul ciresarilor al doilea, dupa habarnam).

  66. ninja grrl Says:

    correct:

    in loc de „ca alea cu ‘Mulligan’, de exmplu”
    vreau sa spun „cum au intrat alea cu ‘Mulligan, de exmplu”

  67. mulliganoglu Says:

    io din Ionel Teodoreanu imi amintesc – de fapt, nu-mi amintesc, ci leg niste imagini si mirosuri – mere coapte, miros de gutuie si lemn ars, pisici si odai bine captusite. s-ar putea sa fie ceva din ‘ulita copilariei’. chestia e amplificata de imprejurarea ca bunica avea o prietena care facea un soi de croitorie pentru prietene. avea o casa tare frumoasa si un domeniu ce imi parea, atunci, seniorial, cu nenumarate odai, camari, cu o terasa coloniala, cu o livada imensa de ciresi s.a. ea locuia intr-o singura camera cu o soba imensa din teracota pe care, cand era frig si se facea focul, erau tot timpul mere si gutui la copt si peste tot cosuri cu ate in toate culorile si bucati de stofa inflorata in culori pastelate, de o mare frumusete, ca reluau armoniile din tablourile lui tonitza

    se pare ca valoarea unui text e data de nr. de relecturi starnite

    chiar, ai citit Craii?

  68. ninja grrl Says:

    @m

    da, asociatiile pe care le facem, sau tendinta personala catre ‘receptia’ mai buna a anumitor genuri (literare) ne face sa ne placa anumite carti si altele nu. Aia cu ‘asociatiile pe care le facem’ este un aspect Proust-ian, dar stiu ca nu-ti place Proust, si-l lasam [in plata domnului :) ]

    La lista, sau ‘enumeratia’ aceea atat de literara a ‘minunilor’ casei bunicii tale as adauga un razboi de tesut (si un instrument muzical, sau doua) si ar fi exact casa bunicii mele.

    Nu am citit Craii (in vacanta de vara ii citesc, ti-am spus), plus ca am scris sa mi se trimita o editie eleganta, ca de, avem ‘pretentii’ estetice si nu vrem sa citim online, noi (adica maria noastra, pluralul majestatic, intelegi… ;) plus ca trebuie sa citesc cu ‘literatura secundara’ in mana, ca sa inteleg ce citesc, si de asta am timp numai la vara.

  69. we Says:

    @grrl: de la inceput am facut analogia cu Liiceanu. nu e frumos sa rupi din context ceea ce se spune, eu cel putin nu o fac.
    mi-ai dat un mp3 in care unul cu vocea asemanatoare a lui plesu vorbeste in germana – sau citeste in germana. tata Ilici facea la fel in engleza. avea/are o engleza minunata:)
    repet – am spus ca sunt suspicios ca o stie. si am spus ce inseamna „stie”.
    pana acum singurul fact care l-ai aratat e ca poate vorbi/citi, cu un accent f. valah (detaliu). vreau in continuare sa vad ceva scris de el si publicat (nu, nu e nevoie de „germanistica) in domeniul sau. Liiceanu, prietenul sau poate. la nivelul lor nu se pune „conversatia” atunci cand se foloseste termenul „stie”.

    si am mai zis „pun pariu” vizavi de HRP. nu de Plesu. vreau sa vad ceva similar pt. HRP, macar cum vorbeste.

    tu tot incerci sa duci discutia inspre vorbit/conversat in germana.
    faza cu vorbitul in germana a inceput relativ de curand in Ro, de cand Domania este ueber alles in Europa. inainte de ’90 si chiar o parte din ’90, engleza era in voga, cu un mic reviriment al francezei. inainte de ’90, liceul german era liceul beizadelelor provenind din familii „luminate”.
    si finally, faptul ca plesu sau liiceanu vorbesc in germana in numele nostru nu ne-a adus niciun avantaj. ei sunt numai pt. ei si gasca lor.

    dar sa revin: inca nu mi-ai aratat „facts” care sa ma faca sa spun ca am gresit fata de plesu si nici fata de HRP.

  70. mulliganoglu Says:

    nu prust a inventat-o, ci Dujardin. sau poate altul de care nu ne mai amintim.

    pai minunile alea erau in casa prietenei sale care avea nu unul, ci doua razboaie de tesut. aveam si noi unul. se pare ca stra-strabunica-mea, Aristia, se pricepea la tesaturi. de la ea mi-a ramas un cocos cu rosul stins, cu un ochi de margea, foarte galic, gen. noi eram daca nu saraci, cel mult modesti. nu aveam conac, dar aveam o biblioteca multumitoare. n-am inteles niciodata cum intr-o casa atat de mare ca a prietenei bunicii mele nu e nici un atlas zoologic sau geografic, nici un zevaco, nici un jules verne, nici un dictionar latin-roman. erau doar biografii ale lui napoleon sau alexandru- baiatul ei cel mare era general sau cam asa ceva. instrumente muzicale nu aveam in afar de diapazonul bunicului care, printre altele, era un minunat cantaret, elev al lui Ion Popescu Pasarea pe care il iubea foarte mult si despre care vorbea cu mare dragoste. deci aveam si teancuri de carti cu muzica bisericeasca, cu acele semne ciudate- deci muzical, avea trasabilitate la Anton Pann.

  71. ninja grrl Says:

    @m

    trasabilitatea la Anton Pann de observa.
    iti trebuie numai un mic ‘impuls’ si amintirile se revarsa atat de literar- ar trebui sa scrii o carte.

  72. ninja grrl Says:

    @we

    faptul ca plesu sau liiceanu vorbesc in germana in numele nostru nu ne-a adus niciun avantaj. ei sunt numai pt. ei si gasca lor

    este exact rezumatul la ceea ce am incercat eu sa fac inteles.

    In plus, am spus ca – desi au inteles ei demult ca vorbitul germanei este un avantaj, si au invatat-o cu silinta – fac eforturi sa puna tocmai limba geermana (si vorbitorii ei) in o lumina… ‘nazista’. Care roman vorbeste nemteste este nazist! – ca nu cumva sa le vina si la romani ideea sa invete germana, pentru ca dupa aceea limba respectiva nu mai este numai apanajul lui Plesu et comp. (apaanaj care le da access nelimitat la apa si mancare… germana – foarte important in Europa! ;) ).

    Plesu et comp (comp sunt mai multi) vorbesc bine (chiar oarecum la nivel academic) germana. Dar nu e nevoie sa crezi ce spun. Daca vrei, sunt de acord sa ramanem la concluzia ca Plesu et al nu vorbesc germana. You choose! :)

  73. we Says:

    @grrlito, pt. a mia si ultima oara: plesu et comp nu cred ca stiu germana. de vorbit, posibil sa o vorbeasca. i choose peace: sunt de acord cu tine ca ei poate ca stiu sa vb. nemtalaia, dar ar fi minunat daca ai fi si tu de acord cu mine:)

    asta nu am inteles: desi au inteles ei demult ca vorbitul germanei este un avantaj, si au invatat-o cu silinta – fac eforturi sa puna tocmai limba geermana (si vorbitorii ei) in o lumina… ‘nazista’.
    care to explain?

    orice limba straina stapanita la un nivel sau altul aduce avantaje. eu as vrea sa ajung sa pot citi Neruda fara dictionar…inca 2-3 sezoane de telenovele venezuelene si cred ca voi fi suficient de pregatit:)

    cu apa si mancarea, da, poate ca germana este/a fost un avantaj, dar nu limba le-a dat acces la papica & beuturica.
    NEC-ul, de ex. nu a fost posibil numai pt. ca plesu le-a gangurit pre nemteste. Au mai fost niste detalii importante pt. care NEC-ul a aparut si inca exista.

    inca un pic de discutia asta si ma vad apucandu-ma de germana:) cum ziceam, am invatat germana in scoala primara, din clasa a II-a pana a VIII-a. si pt. nivelul respectiv stiam un pic. dar cand a intrat engleza pe fir, din a V-a, toata germana s-a topit.

  74. kyudo Says:

    domnu mulli, mai lăsaţi preocupările efemere şi divertismentul!

    realitatea despre trupa talisman este mult mai eclectică. tavi de la trupa tabu nu numai că nu s-a despărţit de alin de la trupa click, dar a adoptat şi un copil al străzii de la fundaţia romani criss, care cântă la vioară şi-n gură.

  75. mulliganoglu Says:

    iti multumesc, ninja, pt. incredere, numai ca nu pot sa ma produc pe suprafete mari, asa ca ma voi rezuma la comentarii in subsolul articolelor mele heterodoxe

  76. mulliganoglu Says:

    scuze, kyudo, m-am luat cu distractia si am uitat de jupitera lumii culturale (dupa moartea lui leo al pisoarelor) care acum are si 2 sateliti evadati din kibutzurile galitziene

  77. kyudo Says:

    deci, o să fim în curând binecuvântaţi de un videoclip promoţional cu o cenuşăroasă evoluând pe patine cu rotule în timp ce interpretează la viola di shale nişte sonate da chiesa de arcangelo corelli şi muşcă delicat dintr-o şaormă de la dristor… absolut înălţător… superb, splendid, sublim.

  78. kyudo Says:

    şi, doamne, cât de suav şi gingaş mai râdea ea ca proasta-n biserică… aşea, ca între hartişti notorii…

  79. kyudo Says:

    dacă nu aş fi fost abonat la hebdodromaderu „culturistu de brăila“, mi-ar fi scăpat această nouă abordare a fitnessului pe burtă.

  80. kyudo Says:

    ruşine! la premiile Popo reprezentanţii presei cu buze vineţii au fost lăsaţi să tremure în frig lângă tomberoane!

  81. we Says:

    cimpoaca nu esti intreg la mansarda:)

    asa. in alte ordini de cujetari toropitoare (citand din Artistul Vizual), am si eu o „?” la domniile dvs:
    ce naiba i-a apucat pe astia cu marilyn monroe? nu e zi sa nu vad pe globonia et al. fel de fel de indivizi si despletite cu poze cu norma jean (sau cum o chema in buletin). norma jean a fost o actrita in sensul antic al cuvantului si atat. da, arata bine, da, era draguta, da, a luat-o de jos, de la filme explicite cand inca erau ilegale si a ajuns trophy pt. unul si altul. iq-ul ei era suficient de mare ca sa o tina bipeda, sarmana.
    deci care e manevra cu marilyn in sus, marilyn in jos, dreapta-stanga si pe diagonala? e noua moda hipstereasca?

Lasă un răspuns

