tot despre Crai

un articol interesant al lui Radu Cernatescu (Negru?), Misterele din subteranele Curtii-Vechi, care ajunge pe alte cai la Cantacuzino si Ghyka. din pacate, imi pare ca nu a tinut cont de scrisorile catre Boicescu, nici de Jurnal, nici de „tarcoalele preliminare” Isnoave vechi & Negru si aur, asa ca raman la vechile mele impresii. articolul contine multe informatii genealogice si „de sertar”, unele proaspete.

e cat se poate de clar ca Arnotenii = Vacaresti, numai ca Poponel nu e Mishu „Cleycur” Vacaresco (a propos, nimeni n-a demonstrat ca era pederast – se pare ca era impotent in urma unei boli rau tratate), ci Vladoyanu, amicul, cel care intreprinde turnee de poponeala prin Evropa si, lucrand cu sarg, strange medalii peste medalii, ceea ce-l otraveste pe Mateiu (prajinisul Vladoienilor – posibila ramura a boierilor Găojani – este detaliat de catre Mateiu pe marginea Familiilor boieresti).

in ce-l priveste pe Pirgu, aflam ca Pantazi Ghyka,
Regele Boemei, „Fantazaki”- Macedonski, {rezum din Istoria literaturii… a lui Calinescu} secretarul lui Balcescu, propagandist pentru revolutie, arestat, exilat, frate de sange cu Berindey-Iatrapolu-Creteanu-Zissu, prieten cu Dumas-tatal, inchis pt. datorii in Paris, atentator la onoarea fiicei directorului pensionului in care sedea, casatorit cu atentata, o de Fernex, locotenent in corpul cazacilor otomani in razboiul din Crimeea, procuror supleant, avocat, asesor, sef de divizie in Ministerul de Externe, arestat pentru delicte de presa pe cand lucra la Dambovita lui Bolintineanu, prefect de Buzau, bufon abject, neplatitor de chirie, deputat liberal, inspector al monumentelor istorice, „ilustru prin injuriile cu care l-au acoperit Eminescu”: „uriciunea fara suflet, fara cuget”, „negru, cocosat si lacom”, Caragiale: „urat, zevzec, ghebos”, dar si spiritual, cult, delicat, „bun baiat de societate”, vesel, se acomodeaza la orice, glumet chiar si-n nenorocire, „sincer in amicie, bon vivant totdeauna” – Orasanu, mare amator de actrite, autor de satanele si macabrele, mort in str. Cometei nr. 22 la 17iulie1882, inmormantat la Ghergani (vechi sat al Ghiculestilor),
a fost si mason.
informatia se confirma: in Ordinul Masonic Roman a lui Nestorescu-Balcesti, Fantazaki apare ca initiat in capitolul Inteleptii din Heliopolis din Bukale, la 9 decembre ’63.  in ’75 e primul supraveghetor al lojii Armonia.

in ’76 e

radiat pentru neplata 

Etichete: , , , , ,

44 răspunsuri to “tot despre Crai”

  1. we Says:

    a fost de toate baiatul ala:) si pasoptist si locotenent la cazacii turci. si inspector si delicvent.
    LOL

  2. mulliganoglu Says:

    Pirgu, baiatul cu o mie de fete

  3. valeria Says:

    :) gasesc ” remember ” chiar mai valoros ca limba zaharisita si mister decat ” craii … „

  4. mulliganoglu Says:

    ce poate fi comitatul contelui de Oxford pe langa imparatia Crailor decat o pata de cerneala?

  5. valeria Says:

    :)))) un bulgaras de ceara in ureche … sau o idee involburata in piatra lucitoare-a unui inel cu safir

  6. gg Says:

    bulgaras de ceara? in ureche? cah!

  7. mulliganoglu Says:

    influentat de vegetatia metalelor, iw as zice ca Remember e o petala a crizantemei Crailor

  8. valeria Says:

    cu ce miros , domnule ! cu ce miros !

  9. mulliganoglu Says:

    de moarte lenta

  10. tristeteapamantului Says:

    bre, s-asculti Craii citit de Pleșu, audiobookul. e absolut genial, scoate toata zeama din cartea aia. bine, mai intai trebuie sa-l cumperi. esti dator vandut oricum la humanitas [T.N., mm – reclama neplatita] c-ai piratat Habarnam (cu humanitas o mai scalzi cum o mai scalzi, dar daca te prind ai lui Nosov pun rachetii pe tine). ar trebui sa-l cumperi si pe-asta citit de Ralea. ca sa-ti mai speli pacatele. si Remember citit de Iures.

  11. mulliganoglu Says:

    Craii… citita de un ciocoi nou?! niciodata

    bine zis (dar involuntar) ca scoate zeama. mie imi raman cristalele deshidratate, curateniile geometrice.

    pizda proasta, Nosov nu e proprietatea editurii politice (piratata de don gabi, i.e. lii), n-am piratat aventurile, iar ucrainienii (inexplicabil mie si celor care ma cunosc) imi sunt prieteni (chiar am fini acolo – iw, paganul).

    stiu sa citesc, tristetea pulii nebelite

  12. tristeteapamantului Says:

    ce ciudat, iti citesc blogul de vreo ora,iata un tip misto, zic, evident super istet, te trec la blogroll, iti trimit un comentariu cu zambetul pe buze, glumind, mi-am zis, cu un tip cu simtul umorului
    si cand colo
    sub talent, sub haz, sub har, nu se ascundea decat un
    nu stiu, un ce?, un cine?
    chiar, cine poate vorbi asa cu o necunoscuta
    cine in loc de salut injura?
    spune-mi tu
    doar stii sa citesti
    citeste-ti comentariul de mai sus si califica-l

  13. mulliganoglu Says:

    simtul umorului ma paraseste cand vad entitati care imi recomanda „audiobookuri” (mai ales produse plesu s.r.l.)

    de acuzatiile de piraterie nu mai zic nimic, se pare ca a fost, de asemenea, o gluma pe care nesimtitul de mine nu a inteles-o

    tu, ca buna crestina, ma vei ierta (chiar daca harul meu e mai subtire decat vopseaua de pe cutia de coke)

    calificativ pt. comentariul meu: pe fond prea strunit in raport cu acuzatiile/sugestiile aduse, in forma neglijent, cu accente tiganesti

  14. tristeteapamantului Says:

    nu pot sa citesc la volan, sunt mai proasta, asa cum bine ai intuit,
    asa ca pe drumuri de 3, 4, 5 ore, prefer sa-mi citeasca Irina Petrescu, Rebengiuc, Iures, Beligan si Plesu, da, are voce buna, are talent, doar a intrat la teatru [T.N., mm – reclama neplatita].
    nu judec oamenii, nici pe Plesu, nici pe tine, nu incerc sa schimb lumea, o ascult, vorba lui Istodor
    ma mir, ma sperii, ma rad, ma plang, ma incant
    sunt sau nu sunt de acord cu unul sau cu altul, dar sa-l judece ma-sa, ce treaba am eu

  15. mulliganoglu Says:

    nici eu, d-aia ma abonez la metrorex, ratb, cfr

    asculti lumea. dar o si stergi, schimbi (probabil de frica)

    tu nu judeci, doar formulezi sentinte

  16. tristeteapamantului Says:

    nu de frica, ca n-am
    am sters de furie, ca nu-s vreo sfanta
    dar incerc, asa ca am pus la loc

  17. mulliganoglu Says:

    vad inceputul unei frumoase pretenarii

  18. tristeteapamantului Says:

    acu’ sa nu exageram

  19. mulliganoglu Says:

    asa ziceam si eu

  20. gg Says:

    @tristete-in optzecisinoua,parintii nostri au cazut in genunchi in fata jertfei noastre de atunci si ne-au numit ingeri.
    voi ce faceti dupa douazeci de ani?va inchinati la aceleasi chipuri cioplite? acordati onoruri nationale tortionarilor bunicilor vostri?n-ati invatat nimic?amestecati iar si iar graul cu neghina,va orbeste stralucirea unei sticle lucitoare si nu vedeti curatenia cristalului.
    si cine are voce buna ca doar a intrat la teatru(n-a mai iesit,care-i schema aici?).
    doamne,cata tristete.

  21. tristeteapamantului Says:

    gg, n-am inteles nimic, dar chiar nimic
    cine e tortionarul lui tataie pe care-l onorez?
    dar sa-ti raspund la singura intrebare la care pot sa raspund
    dupa 20 de ani fac ceva mai bine decat acum douazeci de ani
    si mult mai bine ca acum 40 de ani

  22. gg Says:

    las-o balta!n-ai inteles nimic,asa-i. e vina mea, mai clar de atat nu pot.
    scuze,buck.

  23. gg Says:

    tristete,spui ca ai citit acest blog.ai inteles ceva? e misto? e cool? e inteligent proprietarul? da,si? ce-ai mai inteles?ca inverte morisca de vorbe si ii ies niste texte,asa,sa nu zica si el ca nu spun ceva?oare?

  24. mulliganoglu Says:

    deci aici puteti scrie orice, nu va mai scuzati atat

    n-o sa ma supar acum ca se discuta problemele unor mafioti ca don gabi intr-o zona in care vorbeam despre primul si unicul dadaist: Pantazi „Pirgu” Ghica. ce poate fi mai dada decat sa fii ejectat din loja, in care esti supraveghetor, pentru neplata?!

  25. gg Says:

    buck,toate metoclopramidele si emetiralele din lume n-o sa-mi opreasca greata pe care am simtit-o zilele astea.oameni tineri care discuta despre cenaclul flacara si al sau paunesc de parca zici ca a fost un ditai woodstock.libertate,auzi!poezie,folk,liru-liru.my ass.
    si pa urma vine si fatuca asta cu vocea lui plesu,ala care are talent(sic!)ca doara a intrat la teatru.
    generatie in blugi,ha!

    da,cetii ca dr balanescu este de ieri MM al MLMNR

  26. mulliganoglu Says:

    asa-i batatura, cu trecatoare

    s-a dus porcul, asteptam dihorul isteric (iliescu ne ingroapa pe toti)

    chiar scrisesem un post, zic eu reusit, despre cum am facut gulas de pork, patruns fiind de duhul stramosilor care-si mancau dusmanii pentru a le lua puterile. l-am sters, sunt prea scarbit de flacara de la capatul grohaitorului. neamul asta romanesque se poate salva intr-un singur fel: sa dispara cat mai repede. sper ca se va gasi vreun Vlad III care sa declare razboi rusilor, gen.

  27. gg Says:

    ma duc azi pa la tata,care saracu are circuitele stricate,din cauza de alzheimer(de la bataile de pe santierele de munca fortata,aloo)si ii zic:taticule,il mai stii pa paunescu,ala cu cenaclu’ flacara?a murit.
    si stii ce imi zice? fugi,ma,de aici.ala a murit de mult stiu eu. m-am stricat de ras.mda.
    bai,daca aveam cel putin 10 ani mai putin,o taiam. o lasam pe mama cu albinele,pe tata il luam cu mine,nici nu ma uitam in urma.da’ n-a fost sa fie.

  28. mulliganoglu Says:

    tatal tau are dreptate, gg

    noi suntem conectati la matrixa, d-aia

    deci da, porcul e mort de mult, l-au tinut astia in frigider pana am fost capabili sa suportam durerea pierderii

  29. lolablau Says:

    @ gg
    pe bune( v-am cerut scuze)…pe bune, ce fel de tortionar a fost a plesu? sau hrp? sau dl. als?/ aveti argumente, dovezi? vi se pare ca sunt atat de …inculti, ca scriu prost atunci? sunt altii mai buni decat ei? care? va rog sa raspundeti.

  30. mulliganoglu Says:

    lolo, sa vezi ce ghioage pa sira spinarii iti iei de la baciu leo din cauza c-ai intrat in lucerna MEA

  31. lolablau Says:

    ai vrea tu.
    ai un fetis cu ghioaga unei notorietati? hopa:)

  32. mulliganoglu Says:

    nu, e doar imaginea ciobanasului pe care a impus-o acel pictor lesinator. probabil ca ti-e fie familiara versiunea „infractoarea mov” sau „dracula”, aia cu viol&topor, d-aia n-ai recunoscut-o.

  33. gg Says:

    lolita,

    sa stabilim un lucru:nu ma impresionezi cu scuzele,nu le cred.
    nu am afirmat vreodata ca plesu a fost tortionar.citeste cu atentie.
    chiar crezi sincer ca als da pa tine vreo ceapa degerata? esti naiva. als e o creatura(precum ala din alien)care inainte sa moara gesteaza si el vreun fraier/a sa nu i se piarda samanta.
    iar parerile mele personale crezi ca ar trebui sa le discut cu tine?

    si un sfat,gratis pt tine:renunta la a mai gandi cu pizda,foloseste-ti creierul.

  34. lolablau Says:

    doamna gigi,
    pt o doctorita sunteti jalnica, cu tot respectul:) si invidioasa:) inca un smile:)

  35. mulliganoglu Says:

    gg, am uitat sa-ti prezint aceasta floare de cislau, acum ofilita: suplinitoare de franceza intr-un sat cu 14 case. nu e romantic? brazi si pule nespalate, gen

  36. lolablau Says:

    habar n-ai. imaginatie ioc. mai screme-te, poate iti iese de-o cina:) sunteti draguti, am uitat.

  37. mulliganoglu Says:

    acum te-ai rusinat si nu mai bagi nimic pe topicul cu Ciuraru

    hai, ca ramane intre noi!

  38. gg Says:

    buck,adevarul ca nu pot duce la injuraturi,n-am antrenament.

    vezi ca din cauza caldurii au inviat muscoaiele alea mari,verzi,de cadavru.

  39. lolablau Says:

    mah, tu ai adus-o pe doctorita in stare de frigiditate. frigiderule. gata. ajunge.

  40. mulliganoglu Says:

    gg, asta e odihnita. la cislau comunica nearticulat, in mugete, d-aia e asa nevorbita

    da’ ce zici de busuiocul pe care si l-a pus la coarne?nu e sexy?

  41. mulliganoglu Says:

    ptruts

  42. gg Says:

    buck,stii ceva de lascaris? imi pare sumbra rau ultima postare.

  43. mulliganoglu Says:

    nu, n-am mai vorbit cu el. nu suntem intimi, oricum

    sa nu ne lasam influentati de evenimentele recente

  44. in chestiunea unor transformari de culoare « Saboteur Says:

    […] despre Crai, “Misterele din subteranele…” (restul – pare-se ca toti scriitorii interesanti, Urmuz, Bacovia, Fundoianu s.cl. au […]

Lasă un răspuns

