pe urmele lui Drăculea. cu google earth

cum nici anul asta n-am reusit cu bicicleta, o ard cu google earth

propunerea lui McNally & Florescu, A Dracula Tour of Romania, e o dezamagire. ma asteptam la altceva decat o enumerare de localitati: B, Tgv, Bv, … + ca Targsor, Comana, Poienari, misterioasa cetate de lemn… nimica

14iul10
11:50 survolez lenes cetatea sighisoarei. ge5.x are tot felul de steaguri, stele, casete pe care nu stiu sa le manipulez, asa ca, pe langa faptul ca zona e mai prost fotografiata decat ex-c.a.p. heresti, tre’ sa fac slalom g.earthique. bag perspectiva- parca e mai bine. verdeata cetatii pare balaurul din stema lui Gabor Bethlen. un balaur gestant, vulnerabil. machina se blocheaza din cauza caldurii. tot uit sa-mi cumpar suport d-ala cu ventilator. ii dau cu stop.

19:50 cand cobor sub 2 km, imi vine sa vomit din cauza incetosarii. poate ca acesta este un lucru bun, totusi- altfel ar atrage mai multi satanisti din aceia cu fata manjita cu faina si buzele perpelite in suc de bozii, otravitor. si, oricum, nu s-a dovedit ca Dragul s-a nascut in Sighisoara. aveam niste fotografii mai vechi, foarte proaste, cu niste steme interesante pe care le-am descoperit pe niste pietre de mormant (= funerare) din biserica din deal – ma gandeam sa ornez topicul asta debil. ah, strada Ilarie Chendi si casa contesei.

22:10 am gasit o fotografie cu o stema interesanta: crestet si mobila un pelican, in pozitie fireasca, ce isi deschide pieptul pentru a-si hrani puii, 3, vazuti de sus. numai ca fotografia e prea proasta, ar trebui sa muncesc mult pt. a scoate ceva inteligibil, asa ca abortez. ii dau in jos pe E60, spre Targsor/Targoviste. as vrea sa gasesc drumul vechi, pe Teleajen, de care ni se vorbeste in cronici. plictiseala mare pana in brasov, apoi pe Ciucas de unde cica izvoraste Teleajenul. in zig-zag intre Prahova si Teleajen. naspa zbor. in sfarsit: Targsoru Vechi. cateva ulite in proces de evaporare, ca si zidirea Tsepeshului pe locul taierii Vladislavului. pauza de mom.

Etichete: , ,

8 răspunsuri to “pe urmele lui Drăculea. cu google earth”

  1. Raluca Says:

    …si eu care speram ca se va face oarece dreptate istoriei cu cartea asta,ca bietul Vlad e complet intoxicat de umbra lui Dracula,in afara granitelor RO; a propos de asta,am vazut pe History niste asa zis ”documentare”la subiect de mare maaaare jena…
    si off topic,doar pt.ca am vazut ca te chinui cu vanatoarea de roboti:))),clateste-o pe urma cu ceva Philip K.Dick, tot spunea cineva acolo ca aduce pe undeva a Blade Runner(aka”Do androids dream of electric sheep”),cred ca si capri13 si we ar zice asijderea

  2. mulliganoglu Says:

    cartea e destul de ok, Raluca, mai ales ca nu se vrea o monografie a lui Vlad III, ci p chestie lejera, de cultura generala, care pune fata in fata pe Dracula a’ lu’ Stoker cu fiul lui Vlad Dracul. are multe chestii utile, e o introducere buna in materie, chiar si pt. un valah. +ca autorii au publicat si studii serioase, istorice, si, oricum, au imbunatatit mult imaginea lui Dracula

    si, peste toate astea, sa nu uitam: clanul Florescu a fost intotdeauna de partea Danestilor

  3. Raluca Says:

    atunci ma chiar bucur,pentru ca eu din prezentare asta intelesesem ca e si eram incantata ca ”in sfarsiiiit se fac pasi pe directia asta(si in engleza,vreau sa zic),dar cand ti-am citit primul rand,am zis..aaa,ce pacat…pare mai degraba”geografie distractiva”.
    Acum ,de la dragon la drac,doar o ”aruncatura semantica”,pana si otomanii il stiau deja de ”seitan”.
    M-ai facut curioasa in privinta autorilor,mai ales a lui Radu Florescu,am sa mai caut informatii
    La treba cu cele doua clanuri m-ai pierdut un pic,poate mai dezvolti

  4. mulliganoglu Says:

    m-am exprimat eu aiurea (ma plangeam de partea turistica, cu traseele, desi pentru un strain romania nu e chiar locul in care sa te plimbi lejer, printre ruinuri- e valabila si pentru ungaria si turcia)

    ei au o intreaga serie despre Vlad Tepes, sigur le gasesti pe net

    Basarabii, dupamoartea lui Dan I, s-au impartit in doua tabere: Danestii (din Dan I) si Draculestii (din Mircea cel Batran; mai potrivit ar fi fost Mircestii, dar adversarii Draculestilor au folosit-o pt. ca suna mai bine, mai spaimos, si pt. ca Vlad Dracul a fost fiu nelegitim al lui Mircea, desi legea valaha, semielectiva, nu facea diferente dupa mama intre fii domnului, numai sa nu fi avut betesuguri) care s-au tot macelarit, pana la stingerea dinastiei, pentru tronul Valahiei

    Draculestii ar fi cei nelegitimi, dupa unii istorici, Mircea fiind suspectat ca si-ar fi ucis fratele, pe Dan I

  5. we Says:

    @m, stii ceva despre sapaturi la TgV? au gasit ceva schelete/morminte? locul de caft ar tb. sa fie plin cu alea-alea…zic eu.

  6. mulliganoglu Says:

    belsug de oase.

    tocmai am recuperat cateva volume din Studia Valachica. numai ca au stat intr-un pod si cred ca s-a dezvoltat o frumoasa populatie de ciuperci, asa ca mai intai tre’ sa le tratez putin (nu vreau sa mor tanar & in chinuri). erau cel putin doua lucrari care faceau referiri la despicarea trunchiului Basarabesque (legate de genealogia Balenilor si Vacarestilor). nu prea am timp acum, din pacate. si cred ca am gasit si niste „dovezi” heraldice ca a existat continuitate intre conducatorii valahi (asta nu implica neaparat necumanitatea Basarabilor, dar ar putea s-o puna in discutie)

  7. we Says:

    tocmai am discutat cu cineva care lucreaza in/cu asa ceva si-mi spunea ca de fapt tre sa ne uitam de la avari incoace. la avari s-a produs marea ruptura, iar avarii au stat vreo 2-3 generatii prin transilvania, dar au facut si niste invazii/miscari de populatie masive in anii 650-700.
    tre reluat totul si repus in perspectiva.

    la fel ca tine, cand o sa am timp o sa scriu despre chestia asta. si mai tre sa si citesc gramada, ca sa nu ma fac de ras.

  8. mulliganoglu Says:

    mi-a zis cineva ca tezaurul de la Pietroasele n-ar putea fi decat al avarilor, ca numai astia ar fi putut avea atat de mult (am uitat argumentele, dar pareau ok).

Lasă un răspuns

