5

am indepartat incet vrejii cruzi de tigva care  drapau intrarea verandei. troscotul, cu sprijinul ploilor din urma, cucerise si ultima treapta si isi umfla apele negre peste pragul putred. pulberea, ridicata de pasii sfiosi, ramanea suspendata in aerul gros de soc si iasomie. carnea imi atarna greu pe oasele gata sa se franga. o ameteala dulce m-a cuprins cand m-am intins pe dusumeaua calduta in care simteam nelinistea carilor stanjeniti in munca lor de apasarea uriasa. creierul isi pierdea otrava precum o floare carnivora cu tevile sfartecate de insecta cervina, uscandu-se si adunandu-se intr-o piatra limpezita, insufletita de picurii sangerii care se cerneau prin pleoape. diascopul proiecta o gravura in care era infatisat negrul Sambucus lucrand in pirgul cuprins de flacari. o stampa, cu rosul hakamelor slabit, il arata pe Torii Mototada ingrijind un greiere. erau pasari si flori care se smulgeau valurilor de iedera neagra, coifuri roase de vietati care nu pot fi vazute cu ochiul gol, razboinici in culori vii care se raspandeau precum paianjenii pe campurile ninse, ziduri ridicate de zei care se surpau sub capriciul unei femei. iar spre sfarsit o serie de imagini ale cheilor turnului de plumb si bisericii bunei vestiri, 5 negru si 5 verde, care numai impreuna deschid cula in care sta cartea regilor. si in ea am vazut alcatuirea spatiului si cum sunt legate locurile, arborele pentagramatic, cu inima in racla din beciul curtii-vechi, parguindu-si primul fruct, steaua cea mai luminoasa, pe podul mare de peste lacul lui Dura.

Etichete: , , , , , , ,

168 răspunsuri to “5”

  1. Raluca Says:

    …si eu care ma pregateam sa spun ca,uite:stai intr-o gura de rai..dar acum nu nu-mi dau seama(nici nu vad ghilimele):ai citat din tine insuti sau din altcineva:)?

  2. mulliganoglu Says:

    nu stiu daca pot sa spun ca am citat din mine insumi, ca e prima data cand am infatisat visul asta (in care am vazut cheia Crailor)

  3. lilja Says:

    brrrrr u eşti mason?… :( …

  4. mulliganoglu Says:

    oarecum. mai precis satanist inchinat lui Lucifuge Rofocale.

  5. lilja Says:

    aha. ăsta? http://en.wikipedia.org/wiki/Lucifuge_Rofocale

    interesant. să înţeleg că am nimerit într-o vale a plângerii perpetue :) …

  6. mulliganoglu Says:

    cearta-ne cum vrei

  7. lilja Says:

    :) hei, nu te/vă cert

  8. mulliganoglu Says:

    e chiarasa de rau sa fii mason?

  9. lilja Says:

    uite o întrebare grea. cunoştinţele mele nu sunt vaste în acest domeniu. din exterior pare ocult. ceea ce e ocult sperie vulgul.
    aşa că la modul general, superficial -da.

  10. mulliganoglu Says:

    ma rog. te aratasesi neplacut surprinsa, ca si cum ai fi asistat la o scena in care am fi halit 5 profiterol si am fi platit 2 amandina.

    cum te-ar putea afecta apartenenta noastra la masonerie?! in fond, nu e decat un joc pentru copii mari, cu sortulete, echer, ciocanel, …

  11. lilja Says:

    minţile, transformă minţile. le îmbibă cu ocultism şi atunci gândurile devin năclăite, grele. alteori ca nişte hăţişuri cu crengi dese care se opun privirii clare. cred că la asta duce.
    iar pe mine personal cum m-ar afecta, asta e deja altă poveste. mai sus vorbeam de ce efect ar avea asupra minţii celui direct expus.

  12. mulliganoglu Says:

    asa, asa. ca sa nu mai vorbim despre scuipatul in cristelnita, pangarirea icoanei Fecioarei. lumina rosie, tigari. imperechere trupeasca fara binecuvantere. atacarea valorilor spirituale nationale: popa ciachi, lii, pata.

    eu cred ca nimic nu prosteste mai mult decat crestinismul.

  13. lilja Says:

    se prea poate. mă întreb, însă, de ce ai adus aminte de el? gândeşti antagonist cumva? :)
    până la urmă, sunt multe capcane şi erori în care poţi cădea, mental. iar sistemele de referinţă… trăim în timpuri în care ele nu mai există.
    dar nici măcar asta nu contează. îmi place pasiunea ta pentru demoni, Mateiu, bahoi etc. bănuiesc că te poţi agăţa de ideea de a îţi extrage seva de undeva. o hrană care să conteze. pentru tine.
    zic şi eu, în definitiv, habar n-am :) …

  14. mulliganoglu Says:

    da, functionez binar

    da, viata e complexa, munca e periculoasa, nu exista mostenire fara orfani, toti suntem datori cu o moarte s.a.m.d. exista sisteme de referinta, la plural, cum bine ai spus.

    da, sperma neagra a demoniei, astea

    lilja, am curiozitati. atat. orice joaca are riscurile ei, desigur.

  15. lilja Says:

    am zis mai mult de atât: un extract care să conteze pentru tine. că aşa cu jocurile şi curiozităţile şi sistemele de referinţă mai multe… fireşte că le avem. devine 1 truism, chiar

  16. mulliganoglu Says:

    toate astea sunt cueste prin care m-a purtat questa crailor de Curtea-Veche

  17. lilja Says:

    :) e bine că ai ascultat chemarea şi te-ai lăsat purtat

  18. mulliganoglu Says:

    questia poate fi proiectata in intervalul (bine, rau)?! ma indoiesc.

  19. lilja Says:

    bineînţeles! ne putem juca cu orice interval, putem înscrie oricărei chestii. acuma, cu valoarea de adevăr sunt multe bătăi de cap… dar n-are a face. priveşti din mai multe unghiuri -ce-are?
    şi ca să te fac să dai crezare intervalului cu „bine şi rău”: mă refeream că e bine pentru tine. e un interval ce are legătură cu intimitatea ta.

  20. mulliganoglu Says:

    nu stiu daca e bine pentru mine. asta se va vedea la sfarsit. oricum, nu conteaza prea tare in lungul sir

    posibilitati sunt doua: draco sau pajura

  21. lilja Says:

    cum nu e bine când îţi vine să scrii 1 stih şi îl scrii? „binele”, captat doar într-un moment, nu ca şi finalitate, aici.
    lungul şir de…? zile ale tale, sau ce şir?

    dacă tu spui… probabil cu cât înaintezi în vârstă ajungi să faci o teoretizare a alegerilor tale de până la momentul ăla şi uite-aşa ajungi să simplifici lucrurile. nu pentru că ar fi neapărat de simplificat, ci pt că pragmatic vorbind, e mai uşor aşa. te mişti mai ordonat şi atât. apoi câteodată banu’ nu cade nici cap nici pajură cade pe muchie şi îţi redeşteaptă cine-ştie-ce.

  22. mulliganoglu Says:

    ok, e bine cand e bine

    da, cand incepi sa imbatranesti, incepi si sa teoretizezi metode de folosire a lumii, incadrezi alegerile, facute haotic, intr-un sistem convergent etc.

    toate astea din frica de moarte, marturisita sau nu

    P.S. vom astepta sa se culce pe draco sau pajura, banul acela

  23. lilja Says:

    :) da, adică se va culca pe cap sau pajură mai încolo, înspre suta de ani, sau când se ajunge la saturaţie informaţională şi creieru’ începe să reaşeze în etichete şi să lase cumulul pentru cei mai tineri. dup-aia se face mustul, întru prefigurarea vinului ce va să vie.
    asta fireşte dacă ai ce vin să laşi. dacă nu, îţi rămân alte metode de „îndepărtat” moartea. că pe toate bănuiesc că nu le poţi avea. nici nu-s multe metodele astea de a fi viu, dar e ceva să le realizezi pe oricare dintre ele, după… posibilităţi?

    deci tu ai ales-o p-asta cu dospitu’ vinului, s înţeleg

    mai sunt şi alte frici. nu ştiu dacă la fel de fundamentale. poate asta o fi esenţială, de la instinct plecare

  24. mulliganoglu Says:

    oricum, toate-s zadarnice

    vine comeata si sterge tot

  25. lilja Says:

    :) or fi zadarnice, dar ceva trebuie să conteze, nu?

  26. mulliganoglu Says:

    desertaciunea desertaciunilor, toate sunt desertaciune

  27. lilja Says:

    :) …

    bine, eu zic să te sinucizi :P

  28. mulliganoglu Says:

    n-am curaj

  29. lilja Says:

    ar trebui să fie prilej de bucurie pentru cineva

  30. mulliganoglu Says:

    de ce „ar trebui”?!

  31. lilja Says:

    pentru că în orânduirea interioară instinctele, viscerele, emoţiile -creierul nostru atavic- poruncesc şi atunci persoanei(/-lor) ar prefera să fii viu, mai degrabă decât mort
    acuma, o fi şi-o poezie-n moarte, da-n viaţă fiind

    eu aşa mă gândesc, că e mai firesc să preferi viaţa, mai ales dacă ţii la cineva

  32. mulliganoglu Says:

    o fi cum zici tu, nu ma pricep la psihic, la astea

    dar daca esti mort viu?

  33. lilja Says:

    stai liniştit, nici eu nu mă pricep, era mai curând o încercare de pricepere, cum te uiţi în tine, aşa. o observaţie, să îi zicem. iar dintr-o singură observaţie nu poţi face o lege
    dar tu, te pricepi la ceva, M.?

    dacă eşti mort-viu cred că e trist, pendulezi la mijloc, iar mijlocul e doar o zonă de trecere… era o piesă de teatru pe un afiş din Bucureşti care chiar aşa se chema. n-am fost.

  34. mulliganoglu Says:

    ma pricep la nani. as baga nani 18/24.

    o fi trist pentru tine, pentru mine e placut. nani-nani.

  35. lilja Says:

    :)))

    ce porcării spui :) . pentru mine nu e trist, că nu sunt în situaţia ta şi nici nu mi-aş dori brrrrr
    şi mie mi-a plăcut să dorm. o perioadă, multă vreme. apoi nu prea, ţi se ia şi de asta. îţi trebuie variaţie

  36. mulliganoglu Says:

    ce porcarii?! pentru tine nu, pentru mine nu; da’ pentru cine e trist?!

    da, trebuie sa variezi doza de nani. 19, 20, 21, … /24. nani-nani.

  37. wandering elf Says:

    stamate, nu dormi! big things are afoot!
    :)

  38. we Says:

    merge asta sau nu merge?

  39. we Says:

    uite ca merge: @m, cred ca ai 1 coment de-al meu ratacit – akismet’ul a luat-o razna, iara.

    cum ziceam: wake up, wake up, big things are afoot!:)

  40. mulliganoglu Says:

    askimeata asta face kurvaseraye cand nu-s cu okii pa ya

    am bagat la nani… in bukale e ger, mi-am facut provizii pt. 2 saptamani, am gasit un canal cu vanatoare si pescuit. ma bag la bumbacel. nani-nani.

    P.S. am citit 5 pagini din stolnicul CC si m-a luat somnul. cred ca aman subiectul spre sfarsitul lunii, nu pot iesi din programul de hibernare. nani-nani.

    P.P.S. lilja, nu fi trista, asta e programul ursuletilor

  41. lilja Says:

    porcării cu somnu’, M. cum să dormi atâta, ce, eşti în Antarctica?

    ei, sunt 1 pic tristă, da’ mă descurc eu cumva. dacă ţie îţi place să hibernezi… oricum, nu cred că semeni cu un ursuleţ. mai degrabă cred că ai o privire de criminal. aşa-mi inspiră blog-ul tău. nu e nici compliment, nici jignire.

  42. mulliganoglu Says:

    sunt intr-un barlog arctic, ninjesque. imi refac forta a 6a.

    te intristeaza somnul meu frate cu moartea? vine ea primavara.

    eu am vazut ursuleti cu privire killaroasa si ninjoaice cu privire umeda, de caprioara. hibridizari, gen.

    nani-nani

  43. we Says:

    cata poyeziye szuszura pe aici…LOL

  44. mulliganoglu Says:

    titanic, gen

  45. lilja Says:

    da, adevărul e că se poate orice, orice hibridizare, deşi poate la o primă vedere pare antagonistă.
    mă interesează oarecum. la tine vine primăvara la timp, sau când vine ea?
    hai s-alegem alt film

  46. mulliganoglu Says:

    deci primavara vine pe la impeticitul zapezii. ghioceii isi scot sfios capetele de sub frunzele glazurate, moarte. prin zavoaie au aparut mieluseii, bozafer-perlati, incalzindu-se pe ramurile rosii de rachita. bulbii viorelelor pleznesc sub mantia ruginie, reavana. murgoiul iese din scarciob. ziua creste, noaptea scade.
    astenie lilyakiye.

  47. gg Says:

    natural born killer,hihi!

    lilica are umor,zau.

  48. gg Says:

    pe autostrada A1,intre km 42 si km 36 apar tigancile cu ghiocei,viorele si urzici…mda. primavara cui le dai,primavara cui le lasi?

  49. mulliganoglu Says:

    cred ca vrea sa ma salveze, gen

  50. mulliganoglu Says:

    ghiocei, viorele, urzici, labiată purpuree, LEDuri genitale, lăţei, frenţie, sculament, …

  51. lilja Says:

    :))) e o privire plastică să vezi zăpada în petice, primăvara. sau glazura frunzelor. niciodată nu m-am gândit la frunze c-ar fi în glazura gheţii, iar ele sunt! cum de mi-a scăpat asta, oracole?
    să te salvez de la blenoragie, nu prea am cum. gen

    dada, liliachiu, ivoriu, reavăn, plăpând. numai epitete pe aici

  52. mulliganoglu Says:

    n-ai putut sa te mai tii, este?

  53. lilja Says:

    da, ardeam
    cunoşti bine jocurile?

  54. mulliganoglu Says:

    care jocuri? alea frumoase?

  55. lilja Says:

    da, ele. numai pe ele vreau să le ştiu. tu mai ştii/ joci şi altele?

  56. mulliganoglu Says:

    stiam si urate, si frumoase. acum nu mai stiu nimic. vreau doar sa bag nani.

  57. lilja Says:

    ah, ai murit între un joc urât şi unul frumos, te-or fi istovit. eu zic că dacă cunoşti doar 1 anotimp, mai bine te-ai sinucide. dacă nu vine primăvara, ţi-a murit instinctul, s-a instaurat deznădejdea şi nu mai rămâne decât să ţi se cânte priveghiul. sau dacă eşti păgân, să ţi se cânte altceva. (neapărat e un cântec, să fie un tablou frumos. nu ştiu dacă frumos pentru tine, dar estetic vorbind, măcar… înţelegi u)

    uite eu cânt din corzile vocale la o formaţie manelistă, dacă plăteşti bine, vrei s îţi cânt o jelanie la înmormântare? dar doar dacă plăteşti gras. spune-mi, că se rezolvă

    :)

  58. mulliganoglu Says:

    mai bine bag nani. liniste, te rog!

  59. lilja Says:

    bine, M., am tăcut

  60. mulliganoglu Says:

    iti multumesc, lilja!

    p.s. tu de ce nu bagi somn de frumusete?

  61. lilja Says:

    tăcere cu „p.s.”, gen

    şi ca s fie p.s.-u’ pân’ la capăt: bagbag, doar că nu e d frumuseţe, e când s nimereşte

  62. mulliganoglu Says:

    deci iti place si tie nani-nani, numai ca n-ai timp

  63. lilja Says:

    mi-a plăcut într-1 timp, parcă ţi-am mai zis. acum e când s nimereşte şi cum s nimereşte

  64. mulliganoglu Says:

    nu mi-ai zis. cand era asta?

  65. lilja Says:

    să ştii că pe e-mail primesc mai repede răspunsul decât ce afişează blogu-ţi. asta administrativ aşa, pt tine, poate e vreo eroare, ceva, pe undeva.

    mai sus parcă ţi-am zis, într-un comentariu la adresa ta… stai să caut

  66. mulliganoglu Says:

    îţi mulţumesc, lilja, pentru ca mi-ai semnalat desincronizarea! probabil că serverele wp sunt încărcate (numai în România sunt vreo 20 k scriitori). nu pot sa intervin.

    sunt comentarii multe, nu mă descurc. mă ajuţi, te rog?

  67. lilja Says:

    da, demult se întâmpla, dar nu ţi-am zis că am crezut că ştii. asta cu server-ele, desincronizarea etc.

    uite aici: ”
    mulliganoglu spune:

    ianuarie 4, 2011 la 11:45 am | Răspunde
    ma pricep la nani. as baga nani 18/24.

    o fi trist pentru tine, pentru mine e placut. nani-nani.

    lilja spune:

    ianuarie 4, 2011 la 6:17 pm | Răspunde
    :)))

    ce porcării spui :) . pentru mine nu e trist, că nu sunt în situaţia ta şi nici nu mi-aş dori brrrrr
    şi mie mi-a plăcut să dorm. o perioadă, multă vreme. apoi nu prea, ţi se ia şi de asta. îţi trebuie variaţie

  68. mulliganoglu Says:

    aha, merci.

    deci poti sa bagi doar nani in loc de nani-nani, mi se pare o variatie foarte mare.

  69. lilja Says:

    :)))

    da, doar nani bag acum şi mi-e de ajuns. rar visez, alea. prefer lumea de afară decât refugiul viselor. ţi-am zis: nu-mi mai ajung.
    ţie-ţi ajung sau cum naiba?

  70. mulliganoglu Says:

    eu visez mereu, mai ales ca zbor. am vise foileton. in afara de cel cu zborul, am unu’ cu o cetate de lemn din adancul unei paduri de stejar si altul cu pescuitul unui peste urias de argint, intr-o noapte indigo, dintr-un lac de argint aflat in varful unei coline de argint. mai era unu’cu niste smei pretenari d-ai mei, ascunsi in turnul unui vechi conac (acum prabusit), dar p-ala nu l-am mai visat de vreo 15 ani.

    Iw prefer lumea dinautru. pacat ca n-am timp de ea.

  71. lilja Says:

    da, cum o fi asta să visezi că sbori? niciodată n-am visat aşa.
    c vise singuratice ai. comuniunea om-natură, sau cum s zicea.
    hai s îţi zic şi eu maximum d vis de-l avui, din perioada aceea tulbure: se făcea că era iarnă şi am ajuns la 1 bazin, acoperit. eram câţiva oameni care veniserăm s învăţăm s înotăm. era o atmosferă gri şi tristă. am intrat cu toţii în apă, goi. sus era 1 instructor de înot. el s-a uitat la noi, apoi a fluierat. noi, la fluierul dânsului, am intrat în apă. şi cum intram eu în apă aşa, către fundul bazinului observ că nu era niciun fund, ci bazinul avea comunicare directă cu oceanul. şi mă duceam din ce în ce mai adânc în ocean. şi eram atât de fericită că mă pierdeam acolo. şi dup-aia, dintr-o dată, am fost trasă la suprafaţă, ca apa care se scruge după ce iei dopul, numai că de aici în sens invers. şi apa din bazin secase. şi noi eram la fel, goi, dar aveam o dungă albă pe burtă. şi ne uitam ruşinaţi unii la alţii. apoi m-am îmbrăcat în tăcere, îmi puneam nişte cizme cu toc şi priveam afară şi ningea. dup-asta m-am trezit. cred că n-o să uit niciodată visul ăsta, mi-a plăcut la nebunie. dar acum nu mai am nicio treabă, rar visez, ţi-am mai spus.

    oameni nu visezi? (scuză-mă că am scris atât, sper că nu te-am obosit)

  72. mulliganoglu Says:

    daca era comuniune, n-o mai visam. dar sa n-o dam in hipnanalize (despre visul tau nu stiu ce sa-ti zic, cred ca iti era frig).

    oameni apar doar in visul cu pestele (paznicul lacului) si-n ala cu cetatea de lemn ascunsa in mijloc de codru des (tot paznici, gradisteni care ma taie pe cararea spre cetate, cand i se zaresc turnurile).

    e misto sa zbori, numai ca e destul de obositor sa-ti tii echilibrul- daca faci miscari bruste, cazi. si cazi bine, kilometri. odata am cazut intr-un ocean cald, am ajuns pana la fund, pe nisip. era cald si, curios, foarte luminos. o lumina chihlimbarie, mangaietoare. am adormit acolo si m-am trezit in visul cu cetatea din care nu mai ramasesera decat niste barne si se auzeau pasii gradistenilor. m-am chinuit mult sa ma trezesc, devenisem constient si nu mai voiam sa ma taie aia iarasi (ultima data imi infipsesera lama in spate, langa coloana- foarte dureros).

  73. gg Says:

    astea cu apa adanca,cu oceanul,cu linistea, o fi asa,o intoarcere la primordial,adicatelea lichidul amniotic,burtica mamei,ontogeneza repeta filogeneza,de astea. bai,da’ ce vise interesante aveti voi.ce complecsi si profunzi mai sunteti! io visez prozaic rau da tot: ce mancare sa mai fac,ce hartii mai am da completat,de scris,tabele,liste,calcule,puncte(care ie oameni,adica pacenti),taxe,chestii.

    auzi,buck,si astea cu castelul cred ca insemneaza ca ai citit de prea multe ori castelul fetei in alb.
    n-ai citit zora cea rosie si banda ei? inca?e mortala,zau.

  74. mulliganoglu Says:

    poate amintiri antenatale, cu ejectarea filmata in sens invers. poate nu.

    visez si chestii banale, numai ca nu mi se par demne de povestit. tocmai am visat ca ma vizitase un tovaras vechi. era vara si plictiseala si, ca sa se distreze, i-a dat pisicii niste pastile de metadona sau cam asa ceva (nu ma pricep). pisica (nu mai am de vreo 7 ani) se tavalea, facea spume, intrasem in panica, nu stiam cum s-o fac sa vomite, ii bagam si cate o karata cretinului. un vis nasparliu. povestind, mi-am adus aminte ca asta era fan Sonic Youth (care au o cover dupa „mom, i gave the cat some acid” a lu’ Happy Flowers). imi aduc aminte ca bagabonteam mult in perioada aia, iar bagabontelile erau segmentate de grija pentru pisica. de fapt, lucrurile sunt simple, neh?

    asta cu castelul cred ca e legata de doua chestii: legendara cetate de lemn a lu’ Tepes (vorbesc despre ea doi cronicari: Chalcocondil si un fost ienicer sarb al carui nume l-am uitat) si de la fel de legenara cetate a zmeilor papusoi despre care imi povestea un padurar, Niculaie (aveam vreo 5 ani, dar imi amintesc detaliile).

    n-am citit zora. promit ca o caut.

  75. gg Says:

    ei,ma prosteam si eu,asa,cu psihanaliza.

    am avut o singura data un vis cu zborul:eram in anul 2 de fac,urma sa ma marit in vara si alergam disperati dupa toale de nunta(rochie,voal,flori,chestii de astea).pe atunci era o aventura intreaga sa gasesti lucruri frumoase.si imi doream f mult sa am un voal lung,lung,asa ca o trena .bineinteles ca nu se putea.si am visat intr-o noapte ca zburam cu un soi de avion din ala f vechi,nu vedeam pilotul,exista desigur,dar nu imi aparea in vis.eram doar eu,cu voalul ala alb-galbui,asa,care cred ca avea o suta de metri,fluturand in urma avionului,impletindu-se cu fumul(nu stiu daca avioanele alea scot fum,dar in visul meu asa facea).si eram fff fericita.mi-l amintesc de multe ori.paradoxal,pt ca eu am multe frici-de inaltime,de spatii inchise,de broaste,de viespi,de tunete.frica de inaltime e cea mai puternica si totusi ,in visul ala eram foarte linistita.

    daca o aduc acasa,ti-o trimit.

  76. lilja Says:

    cum o fi asta să preferi lumea dinăuntru şi să nu ai timp de ea? :) sigur n-ai timp de ea?
    aha, deci tu zici că visezi doar ce îţi doreşti să se întâmple; pe această cale comuniunea o vezi ca pe ceva în care deja eşti, nu mai ai la ce să tinzi. da, s-ar putea să fie valabilă nuanţa asta.
    auu… şi cum e să fii tăiat? cel mult am visat şi eu că eram urmărită de o şleahtă, doar că mă urmăreau pe sub pământ, erau nişte tuneluri, ceva de genu’ ăsta, pe care ni le săpam noi: ei pe urmele mele, eu să nu fiu prinsă. a fost destul d intens visul ăla, m-am trezit cu inima tresăltândă. dar asta a fost doar o dată, acum câţiva ani.
    iar acum mai mulţi ani m-am trezit plânsă, deşi venisem după un vis luminos. era un decor ca un ecran din ăla alb, de televizor alb-negru, cu imagini albe şi cu banda aia neagră care se duce sus şi apoi revine. şi după fiecare bandă era altă imagine. ca un diapozitiv. iar imaginea aia erau 2 sau 3 oameni în mişcare, dragi mie. şi eu mă uitam la ei.

    dar am divagat, M. eu cred că nu înseamnă nimic, doar imaginaţie, ca o metodă curativă pentru un creier încins, uneori. psihanaliza nu prea am eu aşa mare încredere că ar fi o disciplină.

    gg, eu ştiu exact de ce am avut visul ăla cu apa şi în perioada aia. acum am observat că nu mai am vise din astea elaborate, decât atunci când sunt stresată.

  77. mulliganoglu Says:

    gg, partea nostima e ca n-am frica de inaltime cu o singura exceptie: Turnul Chindiei. am visat atatea caderi din el, ca de cate ori ies pe metereze mi se umezesc palmele. in rest, n-am probleme. copaci, stanci, maluri abrupte, …

    iti multumesc pentru carte, dar nu te deranja, te rog. cred ca se gaseste la buchinisti, nu?

  78. mulliganoglu Says:

    pai n-am timp din cauza ca tre’ sa fac shimb de energie si substanta cu cea din afara, ca sa nu se prabuseasca turnul dinauntru.

    nu visez doar ce doresc sa mi se intample, dar uneori devin constient ca visez si pot sa-mi controlez visul (se intampla rar, totusi). e nasol sa fii taiat, mi-e greu insa sa descriu. cel mai spectaculos vis al meu e cu unu’ care imi taie gatul cu o sabie foarte ascutita si dintr-o data simt cum ma inteapa pieptul de la aerul rece care imi intra in plamani direct prin taietura (e primavara, intr-o livada cu pomi in floare)- de cele mai multe ori stiu ca imi va deschide beregata, dar nu pot sa fac nimic. e ca in visele alea in care nu poti sa alergi cand te fugareste vreo ninja.

    si eu m-am mai trezit plans (cand visez ceva prea frumos sau morti dragi).

    s-ar putea ca visele sa fie o modalitate de a unge rotitele care scartaie (si care, in stare constienta, nu pot fi oprite)

  79. lilja Says:

    schimb de energie… substanţă… lumea dinăuntru… m-ai ameţit. intuiesc c vrei a dzice, da’ sunt lucruri disparate şi s poate doar s speculez. poţi s spui mai multe, d vrei, M.?

    tu mai mereu mori în visele tale spectaculoase :)… sau au tematici eroice, cu luptători, chestii de-astea. ai preocupări din astea?

    da, plâns de la prea-plin

    s-ar putea ca rotiţele să nu meargă ca unse niciodată; expresia asta să fie apanajul unei iluzii. aşa că rotiţele să scârţâie rău-mersi toată viaţa, că aşa fac ele. aşa sunt ele construite. e o posibilitate, nu ştiu dacă o fi chiar aşa.
    am auzit că d.p.d.v. ştiinţific nu s ştie care e rostu’ viselor.
    poate şi visele sunt o metodă escapistă. nu prea înţeleg cum d preferi s visezi decât traiu’, M. …

  80. mulliganoglu Says:

    nu spun mai multe, nu vreau ca cineva sa gaseasca locul meu cu turnuri inabusite de iedera grea, neagra

    dupa ce am citit hagakure, am inceput sa visez morti eroice, cat mai sangeroase. n-am preocupari d-astea, poate tocmai d-aia bag vise d-astea. compensatoriu, gen

    un avantaj al viselor e ca ai de-a face numai cu monstrii tai.

  81. lilja Says:


    bine, am tăcut. a 2-a oară. pe aici.

    hm… cam şubred, în zig-zag, aşa. nu ştiu dc funcţionează precum spui tu, M. compensatoriu să fie o variaţiune pe aceeaşi temă.

    mda. fain că vezi asta ca pe un avantaj, totuşi

  82. mulliganoglu Says:

    nu inteleg de ce taci

    zic si eu asa, compensatoriu, astea. de fapt, nu ma preocupa mecanismul. bag nani-nani si uneori visez.

    vazand, „totusi”, asta ca pe un avantaj sunt pierdut, nu?

  83. lilja Says:

    păi tac spui că nu vrei să exprimi mai multe; u ştii c şi cum

    „a funcţiona”, „mecanismul” înţeleg, vrei s fii furat d somn

    mă gândeam că „totuşi” ţine loc de „în ciuda faptului că”. adică eu văd ca pe un dezavantaj să stai cu monştrii tăi pe-acolo. e un disconfort. tu ai pasat asta relaţiei cu ceilalţi: „[…] ai de-a face numai cu monstrii tai”. eu am stăruit pe tine.
    nu că eşti pierdut, doar că nu tuturor le plac confruntările astea. dacă tu zici că stai şi te scalzi pe acolo… mnah, aşa ţi-o fi plăcând ţie, eu ştiu? uneori se prefigurează şi exorcizări? sau tot aşa, nu dai nimic afară, să nu ştie nici vântul nici pământul de iedera ta neagră

  84. we Says:

    pai au cazut multi din turnul chindiei…ma insel eu sau s-a practicat aruncatul de pe parapeti?

  85. mulliganoglu Says:

    mie îmi pare un avantaj colcăitul cu monştrii mei. e o situaţie similară cu virusurile PC-eşti care infectează anumite servicii, din care cauză sunt greu de curăţat – inchizi serviciul infectat şi-i dai mai departe. înveţi să trăieşti cu infecţia. aşa şi cu psihomonstroburdenul.

    la exorcizări încă nu m-am gândit.

  86. mulliganoglu Says:

    cred că se practica. fragmente de memorie, cine ştie…

    WE, eu nu înţeleg de ce se zice că oamenii visează alb negru, că eu visez numai colorat (cu excepţia viselor în care sunt o zburătoare nocturnă şi rătăcesc printre nişte blocuri-turn arse). să fie legat de nivelul de iluminare? sau în somn nervii optici sunt deconectaţi?

  87. we Says:

    si eu visez colorat destul de des. si nu are leg. cu nivelul de iluminare sau cu „deconectarea” nervului optic – nu e niciodata deconectat.
    ce visezi e in cortex. mai exact, ce iti aduci aminte ca ai visat.

  88. mulliganoglu Says:

    ma gandeam ca daca nu e deconectat, nivelul de iluminare fiind foarte scazut, este activat modulul alb-negru care ar putea influenta sistemul de culoare al visului.

  89. we Says:

    da, nivelul de iluminare influenteaza visele. dar conectiile cele mai influentate sunt spre vederea periferica, trezire, fight/flight responses (de ex. calea retino-hipotalamica si cea spre coliculi – mostenita de la broscoi) et al. sunt cele cu cele mai putine statii de procesare, asa ca raspunsul, daca e nevoie de unul, e rapid.
    nu stiu de ce se spune ca maj. viselor ar fi alb-negru. posibil sa existe niste explicatii, pe care eu ori nu le stiu, ori le-am uitat.
    daca vrei, dau o raita in literatura consacrata si iti zic cam ce cred oamenii.

    a, visezi colorat, atunci cand ai ingerat anumite substante. chiar si alcool…

  90. impricinatul Says:

    inseamna ca sunt beat non-stop?
    nu-mi aintesc sa fi avut, macar o data, vreun vis alb-negru. sau, ma rog, mi le amintesc doar pe cele color?
    dracu stie.
    imi lipsesc, de la o vreme, niste vise. erau absolut senzationale: zburam cu mijloace proprii, da. simteam ca-mi vine sa zbor, ca se apropie clipa si gata, respir intr-un mod mai aparte, incep sa plutesc, ma asez cu picioarele inainte (asta e, ce sa fac, zbor numai cu picioarele inainte), dupa care incep sa-mi dirijez zborul.
    a fost unul f. mishteaux. eram pe magheru, pe carosabil, prin dreptul cofetariei Scala. ma indreptam spre Romana, cumva. si am lansat zborul, tata! mi-era teama sa nu ma prind in cablurile de troleibuz (erai si d-astea in vis) si in restul firelor dintre stalpi, dar am executat un zbor maiastru, la rasul solului, apoi m-am inaltat treptat, cu talent, printre blouri, pana cand am vazut orasul de sus.
    ala, da, zbor reusit.
    pe restul, nu le bag, ca si-asa am sarit calul.

  91. mulliganoglu Says:

    am inteles, e cat se poate de logic. deci modulul de detectie a miscarii/formelor e in standby. WE, mi-ar placea sa aflu rezultatele unor studii serioase (nu urechisme a la ciachi), dar nu pierde timpul cu asta, te rog. eu nu cred sa am acces la genul ala de reviste si, oricum, mi-ar lua mult timp sa gasesc ceva relevant.

    adevaru’ e ca am reinceput sa beau. cate un pahar de vin. zeul burete nu cere jertfe mari, ca in trecut.

  92. mulliganoglu Says:

    impricinatule, nici nu stii cat ma bucura visul tau. deci la fel se intampla si la mine, numai ca eu zbor pe burta: imi vine sa zbor si incep sa ma… sfortez pana ma desprind de pamant (e ca in experimentul ala de clasa a vii-a: greul e pana invingi forta de frecare, pana misti obiectul). si eu la fel, respir altfel cand imi vine. in +, am mari emotii.

    am doua probleme tehnice: daca ma sfortez prea tare, zbor prea sus & brusc si, daca nu-mi controlez frica, cad. a doua e cu tangajul. daca nu-l controlez revin la pozitia verticala si iar cad. ciudat e ca nu cad niciodata cu capul in jos. acum vreo 3 luni mi-am cumparat un elicopter d-ala cu telecomanda. il manevram perfect chiar si pe balcon (mentionez ca n-am fost la aeromodelism), pana mi-am amintit de visele mele cu zborul si mi-am dat seama ca problemele sunt aceleasi. fiind mic, curentii de aer care se formeaza cand porneste elicea il dezechilibreaza puternic. la fel cand se apropie de obiecte mari. in fine, cel mai frumos zbor a fost deasupra Ilfovului, de la Sabareni pana la Priseaca. a fost atat de frumos incat mi-am jurat ca il voi face si pe jos.

    (mi-e si frica sa povestesc vise d-astea, iar zic psihiatrii de la dilema ca-s schizo.)

  93. lilja Says:

    te duci pe meterezele lui?

  94. lilja Says:

    a propos de nivelul de iluminare dintr-o cameră, am auzit că s-au inventat ceasuri care trezesc oamenii bazându-se pe simularea luminii diurne; ea trezeşte, pentru că creierul o percepe cu ochii închişi. marele avantaj este că, spre deosebire de trezirea de la un ceas deşteptător, ea nu este brutală. trezirea se petrece, astfel, lin. aşa că ai timp să îţi termini visul :) …

  95. we Says:

    @m, o sa rasfoiesc 1-alta, si revin.

  96. mulliganoglu Says:

    uneori. din ce in ce mai rar.

  97. mulliganoglu Says:

    cativa fotoni tre’ sa penetreze pleoapele, nu?

    depinde de vis. pentru unele nu-ti ajunge eternitatea.

  98. mulliganoglu Says:

    merci.

    visele astea cu zborul mi se par ciudate. oare ce probleme de echilibru au cei care se antreneaza in camere d-alea speciale, cu jet? daca-s similare, de unde le stim? in afara de sarituri in apa, n-am nici o experienta directa in zona asta.

  99. we Says:

    e o tema comuna a oamenilor. unii spun ca sunt reminiscente ale vietii noastre prin copaci (?). o alta ar fi ca in timpul somnului, simtul echilibrului este destul de uniform – nu ai acceleratii pe anumite planuri ca atunci cand mergi. si de aici tendinta de a zbura/pluti. in + cred ca e chestia de cum se percepe pe sine eul. simturile fiind destul de „shutdown”, ai atunci senzatia de plutire.

  100. we Says:

    da, doar cativa fotoni tre sa penetreze pleopele si e suf. pt. trezie, daca esti in ultimul din REM-uri.

  101. mulliganoglu Says:

    ok, asta cu simtul echilibrului e logica. numai ca, in plus, e clara tendinta de a expune o cat mai mare suprafata a corpului, precum parasutistii aia acrobati. se poa’ sa fie si influenta descopery si alte popularizatoare. oare acum 200 de ani cei care visau ca zboara aveau aceleasi probeleme de echilibru?

  102. we Says:

    pai cred ca da. ancientii, cand aveau vise de astea de plutire, zburat, ziceau ca i-au luat zeii la plimbare. sunt rapoarte din astea, peste tot. cu incarcatura teologica/supranaturala inerenta.
    pe de alta parte, buddhistii spun ca visul e cel mai apropiat de moarte si ca sufletul mortului cand iese din corp e intr-o situatie similara a unuia care viseaza si ca nu mai are deloc „radacini” senzoriale – si de aia o ia razna si ajunge pe unde nu trebuie – in Bardo se scrie asta f. clar si logic.

    tema asta nu e usoara. evident, o putem vacsui livresc si kultural, dar cum noi nu suntem oameni de cultura ci golani, ne vom uita pe 1-2 carti inainte de a incerca sa scriem ceva cu sens.

  103. mulliganoglu Says:

    :)

    bine. caut si eu zilele astea marturii dinainte de tv. cred ca ar trebui sa ne asiguram ca nu-s vise chimice, oricare chimicala, desi nu pot sa bag mana in foc pentru visele cu zburatul, ca nu eram beat cand m-am bagat la nani. a, nu, a fost o perioada, din martie pana prin… toamna, nu mai stiu exact, cand n-am bagat alcool si am zburat de vreo 5 ori. o data prin iunie, imi amintesc foarte bine, era cald si m-am bagat sub o pluta uriasa la nani (eram la pescuit). bine, acum experienta poate fi influentata, si sigur este, de visele anterioare. in fine, tre’ sa studiem serios, subiectul e greu.

  104. impricinatul Says:

    nu rade! si eu visez ca zbor in ilfov! aproape NUMAI in ilfov.
    ceva ciudat… ziceai ceva, mai sus, de „mentinerea interiorului napadit de iedera”, la adapost de alea-alea, parca. ei, afla ca ma gandesc de vreo doua saptamani la un tip, pentru un text, care face din astea. nu rade! i se intampla la targoviste, de fapt la manastirea dealul sa povesteasca fazele astea, cu gandurile lui programate, ca sa se automobileze ALTFEL decat ceea ce vede in jur.
    pe ins il cheama radu pogoranu. in text, locuieste in conacul druganescului de langa dunare (de acolo e personajul) si familia lui are nu-s ce hrisoave, mda, in fine…
    revenind la visele cu zbor, cam aceleasi sunt si problemele mele tehnice. mentinerea zborului printr-un anumit fel de a respira, o concentrare extrem de… discreta, nici prea-prea, nici foarte-foarte, pe muchie de cutit. daca o pierd, se duce naibii zborul.
    o singura data am avut un device care m-a ajutat – o chestie marunta de tot, cam cat o cana de mare, care avea puterea sa ma tracteze. ala a fost vis foarte bun, ca zburam deasupra bucurestiului dininte sa devina el bucuresti. codrii vlasiei, chestii, pana am ajuns la o balta in mijlocul padurii, cam pe unde era candva balta momearca, foarte aproape de noi.
    acum, la fosta momearca (unde era andva si o caramidarie), au bagat niste case de tot rahatul, sunt peste bulevard de auchan, stii, dincolo de blocurile alea mari, prin parcul ala abandonat.

  105. lilja Says:

    am înţeles, M., vrei să răposezi prin vis :)…, poarta de intrare fiind aerul. probabil şi eu vroiam s mă duc dracu’ în visu’ ăla cu apa, însă poarta mea era apa. cine ştie. acuma vba lui we, astea-s doar interpretări

  106. lilja Says:

    ok, când trăiam prin copaci, we. de ce n-am visat niciodată că zbor, însă? tema mea predilectă a fost apa. fie visam un lac negru, fie ocean, fie vreo calamitate în care mă ameninţa un val uriaş, fie visul descris că mă bălăceam în apă, apoi din ce în ce mai adânc în ocean etc. însă niciodată 1 zbor. eu ştiam că am trăit în apă noi, sau pe lângă, ceva de genul ăsta. şi de-aia părul de pe spatele bărbaţilor creşte într-un sens ce permite deplasarea mai lesne în apă.

  107. lilja Says:

    ce gânduri programate, face experimente pe propriul creier, acest domn?

  108. impricinatul Says:

    da. e un personaj imaginar si-si permite multe. :)

  109. impricinatul Says:

    pork de akismet!

  110. lilja Says:

    :))) ahhhh şi eu care credeam că nu e 1 personaj, ci 1 om. sau 1 om-personaj, sau măcar inspirat după 1 om în carne şi oase. oricum, da’ cu 1 sâmbure d realitate acolo
    cum de te-ai gândit la el?

  111. impricinatul Says:

    am avut eu un model, acolo…
    nu, nu ma gandisem la mulligan. au fost niste coincidente legate de mulligan, recent. visul cu zborul, unde impartasim elemente de tehnica onirica, si preocuparea lui de a se pastra neinvadat. chestia asta de-a doua mi-a amintit de personajul la care ma gandeam in ultimile saptamani.

  112. mulliganoglu Says:

    a, frumoase locuri. e un mediu prielnic visarii, mai ales dealurile spre Gorgota (sat de haiduci), cum mergi pe la Gura Leulului. un loc si mai bun ar fi Manastirea Viforata cu livezile ei de ciresi.

    da, zborul presupune control fin. dispozitivul era ceva in genul alora pe care le folosesc scufundatorii? amforele alea cu elice? da, era plin de balti prin satra asta. +parauri. si ostrovul de pe unde e acum unirii. pe langa noi (nu stiu daca o stii) era o baltoaca in care, legenda zice, erau niste stiuci- genul de balta de balastiera. era spre autostrada, langa o centrala termica. acum e secata, se construiesc blocuri.

    impricinatule, zici de zona unde au facut un mac sau de maidanul ala cu vreo doua blocuri turn noi (parca eo casa ii zice)?

  113. mulliganoglu Says:

    vreau sa raposez prin sabie, da’ mai incolo

  114. mulliganoglu Says:

    lilja, umbli cu vidroi d-aia?

  115. mulliganoglu Says:

    n-am gasit nimic in cotetul porcului. care este.

  116. impricinatul Says:

    nu. bietul akismet a avut doar o intarziere. cand l-am injurat, a iesit cu comentu’ la interval.
    o fi d’al nostru? akismet, adica…

  117. mulliganoglu Says:

    cre’ ca da. le tine pitite, poate ii iese si lui ceva.

  118. impricinatul Says:

    da, domne’! amfora cu elice, gen! mica, da’ eficienta. m-a dus intr-un suflet peste balta. erau goruni sub mine si lacul lucea…
    in ma-sa! am scris si un poem care se transforma in proza despre balta din vis.
    unde e acum unirii imi creaza stari bune. cum era, nu cum e.
    baltoaca aia cu stiuci – uite, pe aia n-am chiulit. n-o stiu.
    de la macul de la auchan, treci macaralei (1 Dec. 1918) si ajungi la bloacele alea cu 4 etaje. o iei printre ele si ajungi in parcul ala abandonat unde s-au apucat astia sa ridice conace cu gresie la vedere. dincolo de pseudo-parc e scoala 196, daca stii.
    ei, in parcul ala limbricos, intre blocuri (de fapt, intre scolile 196 si 200) era balta momearca. coline. stufaris. caramidarie. mocirla. blocurile turn sunt la nordul imediat al fantomei momearcai, pe locul unde a fost betoniera. langa blocurile turn e si biserica aia adventistoida. ajungeau trenuri aici, ca luau beton pentru patrie si-l duceau la dracu cu carti. pe la auchan erau livezi si dincolo de el incepeau niste ciulini grasi. mirosea a colb unde dadeai cu nasul. imi placea.
    chestia a rezistat pana prin 1967 – 1968.

  119. mulliganoglu Says:

    da, unirii are vanturi bune. cele mai bune sunt prin august, dupa amiaza, cand e inca fierbinte si pasaretul sta la frigider, iar toti tarlanii sunt la munte/mare. eu cobor de la universitate spre unirii, apoi o ard pana tarziu pe franceza. inainte o ardeam pe zarafi, dar acum au facut un helesteu, gen, tot sapa astia.

    gata, stiu locul de care zici. acum e ceva oribil, tiganie totala. am luat-o intr-o seara beat p-acolo si era sa ma manance niste caini. noroc cu umbrela care e mai mult sulita, altfel ma vedeati la proteveantenaunu. biserica aia adventista e ceva fin, parca e sediu de balastiera.

  120. gg Says:

    sunteti mortali amandoi! ma duce cu gandul la ceva fratii strugatky gen, din ce spuneti voi aici.

  121. mulliganoglu Says:

    gg, eu nu stiu cine-s aia, nu citesc nici un fel de rusi din cauza de alergie, da’ cred ca e de bine. merci!

  122. gg Says:

    cred ca ai auzit de picnic la marginea drumului,poate ai vz filmul-calauza.

    nu vreau sa discut despre scriitorii rusi.

    e de bine!

  123. mulliganoglu Says:

    am incercat sa vad calauza, da’ m-a luat somnu’. ca fotografie e minunat, ca cinematica prea lalaiala. cred ca am si citit ceva de fratii aia 2, cand eram mic bagam tot ce prindeam.

  124. lilja Says:

    păsăretul stă la frigider :))))))

    da’ despre c locuri frumoase ziceţi voi! habar n-aveam de Bucureştiul ăsta atavic. bine, colcăie ceva prin el, cumva îţi dai seama că e mai mult de atât şi totuşi, fără îndrumare… bine că mi-aţi deşteptat ochii. va fi iubit şi mai mult

  125. lilja Says:

    cred că e o confuzie la mijloc, că n-am sugerat că te-ai fi gândit la M. eu nu-l cunosc, n-aş fi avut cum să fac astfel de trimiteri…
    eu ştiu cum o fi şi cu personajele astea? oare o fi bine să ieşi la iveală, la lumină? parcă suntem condamnaţi întru expunere. d c naibii n-am putea s tacem, oare? bine, ăsta e 1 gând iluzoriu: nicicând n-am putea s nu mai vbim.

  126. lilja Says:

    duel sau harakiri?

  127. lilja Says:

    :))) măi, e 1 studiu. serios

  128. we Says:

    asa. deci un review cu ce se intampla la cutiuta, structural vorbind, ar fi aici:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11349425

    cum ziceam, trebuie cortexul (vizual, extrastriat – ala mai haicana de primar vizual, dar inca vizual) ca sa ai experienta interna a culorilor, dreaming or not. ala vizual primar e necesar, caci fara el nu experienta vederii punct. ti-a explodat partea aia de cortex, nu mai esti constient vizual, desi nervul poate fi functional intact. mai ai vederea „broastelor”, in sensul ca reactionezi la lumina/intuneric, sau umbre peste tine – raspunsuri automate. te poti ghida dupa lumina vs intuneric, cat de cat, dar nu esti constient de asta.

  129. we Says:

    partea mai interesanta e ca acum oamenii par a raporta mult mai des decat se credea vise colorate: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12705505

    unii zic ca ar fi „media” de vina – which, if it’s true, it’s not good at all.

  130. we Says:

    cat despre „zburatacire”, e si mai complicat – fiecare zice ce vrea. ba motivational, ba deplasarea punctului/planului de referinta, ba ca ne dam cu avioanele mai des…
    nu am gasit ceva concludent, un review mai acatarii. dar mai cautam.
    pana atunci, ceva psihanalitic din care nu am inteles nimic (no wonder):
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16240609

  131. impricinatul Says:

    you, reference freak! :)))))))

  132. mulliganoglu Says:

    in +, exista si un Bucuresti subteran

  133. mulliganoglu Says:

    WE, ne-ai dat serios de citit :)

  134. mulliganoglu Says:

    in focul luptei, da’ merge si setsu fuku

  135. mulliganoglu Says:

    cercetezi campul vectorial al blanii de pe spinari?

  136. impricinatul Says:

    stii ca si la targoviste e o legenda cu un tunel subteran? cica l-ar fi sapat Mircea cel Batran, intre poarta tragovistei si manastirea dealul, unde era o manastire inaintea celei cladite de Radu cel Mare.
    cat despre bucuresti, e o intreaga poveste cu tunelurile. in deschidere simpla: http://www.timeoutbucuresti.ro/oras/6346/1021342/mituri-urbane-labirintul-oras.html
    sunt si niste globuri care scriu despre asta, n-am timp sa intru in ele acum. unele sunt extrem de bine documentate.
    mai e un domn majuru care atinge subiectul en passant – in contextul unor altfel de subterane bucurestene, cu cersetori, cremenali, zaiafeturi si haiduci.

  137. mulliganoglu Says:

    p-asta cu Manastirea Dealul n-o stiu (totusi, diferenta de nivel e mare), dar stiu altele, spre ex. tunelul care leaga Curtea Domneasca de conacul Vacarestilor sau conacul Vacarestilor de Manastirea Nucet. astea doua sunt legate de bogatia fabuloasa a Ugrinilor (Ugrin, conte de Fagaras & boyar al lui Negru Voda, e stramosul lor legendar – in stema au atat cetatea Fagarasului, cat si culorile Basarabilor, azur si negru, tinute de un cavaler in armura; Vacaresti le vine de la mosia de la sud de Targoviste). din frumosul conac de la Vacaresti n-am mai gasit, cand l-am vazut prin ’88, decat un paraclis cu o balta in mijloc, in care se balaceau niste gaste. ruinurile Nucetului au fost captusite si acum e manastire de calugarite- aproape imposibil sa scotocesti dupa tunelulcu caleasca de aur. prin… ’93 am cotrobait pe acolo. erau niste galerii infundate in care n-ar fi incaput nici un cal. asta nu inseamna ca n-ar exista un tunel. asta e manastire foarte veche, a fost a grecilor, foarte bogata (s-au gasit, din cate stiu, destul de multe oale cu bani), mi se pare ca aici s-a dat si ultima bataie a eteristilor cu turcii (dupa ce l-au taiat pe Tudor si l-au aruncat in hazna). vreo 4 eteristi au scapat si asta se poate explica numai prin existenta unui tunel care dadea in padure, pe sub zidurile manastirii care a fost incercuita si batuta cu tunuri pana a cazut aproape toata.

    dintre toate astea, singure tunelurile de sub Curtea-Veche si imprejurimi sunt certe.

  138. we Says:

    3-4 articole, asta e „serios” de citit?:) ideea e ca nu exista nici macar o teorie unitara de ce e nevoie de vise (hai, cu somnul o dam la intors cu „racirea”, consolidarea memoriei, whatnot), d’apai sa stim de ce visam ce visam. daca sunt probleme pana si la metodologie, sau media influenteaza atat de tare indivizii, incat visatul colorat este datorat TV-ului, atunci nu mai avem prea multe de zis.

    @m, cand ziceam de substante, ma gandeam la chestiile samanice and stuff, care au acelasi substrat ca si zburatacirea din somn. 5/90, dupa cum zici tu, ma indeamna sa cred ca e mai mult statistic accesul la zburatacire in conditii „normale”.

    @lilja, barbatii viseaza diferit de femei. si invers:) which kinda makes sense, daca e sa ne gandim la hormoni and stuff.

  139. mulliganoglu Says:

    revin dupa ce citesc articolele. oricum, ma mananca sa mananc niste mandragora d-aia, cica e cu monstri.

  140. lilja Says:

    we, adică M. visează cu zboară că e bărbat, iar eu visez cu apă că-s muiere? sau nu înţeleg ce legătură are

  141. lilja Says:

    nu, dom’le şi nu fii porcos că nu prea ştiu să mă apăr. sunt cuminte
    nici replicile, cuvintele, alea-alea la mine nu le am, aşa că la provocări răspund foarte… nesatisfăcător

  142. lilja Says:

    da? şi cu cine naiba t lupţi u aşa?!

  143. mulliganoglu Says:

    cu dusmanii imaginari.

  144. mulliganoglu Says:

    ?! unde-am fost porcos?

    vrau sa vad si eu un raspuns nesatisfacator

  145. we Says:

    da:)

  146. we Says:

    @lilja, visele fiind atat de haotice si atat de greu de inteles, practic orice spui despre ele poate fi adevarat. cum ziceam, nu stim de ce le avem. poate ca sunt folositoare pt. consolidarea memoriei, dar asta nu cred ca se aplica peste tot, pentru orice vis.
    asa ca orice ai zice despre vise, ce sunt, de ce e nevoie de ele, de ce unul viseaza nu stiu cum fata de altul, va fi adevarat. dumele pseudostiintifice aruncate cu emfaza bine temperata sunt la fel de valide ca si cititul in cafea, in cazul viselor.

    si pe asa ceva se bazeaza psihanaliza lu peshte, care are pretentia sa te trateze. pe ceva neinteles despre care poti sa spui aproape orice, la orice ora. daca nu ar fi penibil ar fi de ras.

  147. lilja Says:

    w.e., am putea s-o luăm din aproape în aproape cu visele. sunt o modalitate de a scăpa de stress a creierului. el rearanjează ori ce ţi s-a întâmplat peste zi, ori ce te preocupă pe tine la momentul x şi le pune într-o poveste cât de cât coerentă. de ce face asta? cel mai simplu şi plauzibil răspuns: să scape de stress. cum se produce, ce se ascunde în spate, asta e partea a 2-a. aşa că la 1 nivel superficial, dacă e s-o iei simplu, poţi înţelege de ce ai vise. sau cel puţin virezi o explicaţie de bun-simţ.
    lucrurile astea generale sunt de mare angajament, te scapă din orice belele :) . şi până la urmă matematica e un construct din lucruri elementare. gândeşte-te cum se demonstrează o teoremă. foarte simplu. aşa că metoda asta din aproape în aproape e f utilă, nicidecum superficială.

    mai departe, despre psihanaliză. da, am aceeaşi părere ca şi tine. mie mi se pare chiar o invenţie. însă se pare că oamenii se ghidează după ea. oare dă rezultate, lăsând la o parte pertinenţa ei? poate mai mult te face şi mai nedumerit…
    oricum, dacă am fi dezbăraţi de toate poveştile astea, ba o psihanaliză, ba o astrologie, ba o religie etc. cu ce am rămâne? nici măcar nu ştiu dacă putem vedea realitatea aşa cum e. avem nevoie să ne agăţăm de lucruri din astea chipurile frumoase. confortu’ ăsta psihic, colţişoru’ nostru de Xanax.

  148. lilja Says:

    păi blana, că cercetez nu-ştiu-c?
    hai, nu t mai fă că nu înţelegi

    eu vbeam teoretic şi u dai în de-astea sexuale

    m-ai amărât niţel

  149. lilja Says:

    :)))

    c frumos, M. …

    şi t vizitează des? nu mai bine le vorbeşti cu vorbe dulci? de ce vrei u neapărat să-i omori? sau staţi la poveşti, vă povestiţi una-alta. de pildă când stai la coadă la lapte. până vine laptele, vorbeşti cu 1 din ăsta. poate ştie lucruri pe care u nu le ştii. poate a călătorit mult şi a văzut multe… etc. sau în sfârşit, schimbi şi 1 o vorbă cu 1 duh acolo, alea-alea, M. …

    sau vă duelaţi în rime asta ar fi şi mai frumos

  150. mulliganoglu Says:

    doar ne taiem cu sabiile, nu ne vorbim

  151. mulliganoglu Says:

    chiar nu inteleg ce legatura are blana cu sexul

    nu stiu cum procedati voi acolo, ce etnozoologice bagati, dar io nu o ard imbracat in blana de urs si alte perversiuni la care nici nu vreau sa ma gandesc.

  152. lilja Says:

    :)))) ahahahhhaaaha
    hai să îţi explic nesatisfăcător, M. să începem cu alfa, dară. am zis că pe spate părul creşte într-o direcţie pe care unii s-au găsit s-o interpreteze ca semn că ne tragem din şopârle acvatice. caută şi tu pe net idei din astea, studii din astea, cu strămoşii noştri, apa, Darwin, evoluţia etc. am menţionat că la bărbaţi creşte părul ăsta pentru că bărbaţii au păr pe spate. tu dup-asta ai dat-o-n diverse, că studiez blănuri, astea.

    da, îmi plac blănurile. am o căciulă albă, rusească, pe care o port mereu iarna.

  153. we Says:

    pai nu o luam din aproape in aproape si nu s-a vazut clar ca de fapt metodologia de acu 50-60 de ani scartaia adica poti sa arunci la cosul de gunoi ce se stia?

    „ne scapa de stress” – really? punem pariu ca si cel mai nestresat om va avea vise? ce fel de stress vorbim, de fapt?
    de unde stii ca o parte din vise nu sunt datorate direct, stiu eu, senzorilor de glucoza? sau ca ai o galma in perna? sau e prea putin oxigen in camera, sau ca e curent?
    visul e doar partial legat de senzorial, dar este – vezi experimentele cu aia in cuva cu apa, total izolati senzorial – visele lor devin din ce in ce mai dezlanate si mai aiurea. sunt destul de sigur ca mare parte din vis e junk necorelat de la cutiuta, care ajunge la nivel constient si noi in stare de trezie nu avem ce face mai bun si o tot dam la intors. e intelectual si „intimist” sa fii preocupat de vise, hein?:)
    e activitate electro-chimica netinuta in frau, reziduala, care umbla de colo-colo. asta e.
    pana la ceva serios, eu cred mai repede in ce zice Bardo, pentru ca baietii aia au sute de ani, poate mai mult chiar, de experienta si observatie.
    si mai repede ma uit la studii/observatii de(spre) samanism, caci acolo e poate o cheie evolutionista. si poate si altceva.

    dar pana la „ce este/ce functie” are visul avem de raspuns la altcv.: de ce e nevoie de vis, asta e intrebarea. caci este. si este si la animale. ce functie are, de ce e atat de important inca e pastrat de-a lungul speciilor? mai general, de ce somnul are stagii repetitive? e mai economic sa ai 1 singur stagiu sau mai multe? si sa nu imi spui, te rog, „stressul”:) e ca si cum ai zice „am riduri de la stress”.

    pai unii cica se trateaza, chiar si dupa vreo 10-15-X ani, altii nu…depinde de scoala, de approach, de draci-laci. e f. mult bullshit si panarama cea mai mare e cand psihanalistul se duce la altul sa se psihanalizeze. adica si ei sunt un pic cam plecati cu pluta:)

  154. we Says:

    stramosi, apa, Darwin, blanuri, campuri, vectori, etno, ursi albi.

    LOL

  155. impricinatul Says:

    visez de mic, in culori. pe vremea aia aveam tv alb-negru. nici nu eram stressat. mi-a placut o chestie din doctor jivago pe tema asta: visezi (zice pasternak) despre acel gand caruia i-ai acordat cea mai mica importanta in timpul zilei precedente.
    el povesteste treaba asta a propos de perioada petrecuta de jivago la dracu cu carti, in salbaticie, izolat. am retinut aspectul pentru ca il remarcasem si eu: am avut mai multe vise in care expandam acel gand marunt avut in cursul zilei, caruia nu-i acordasem importanta.
    fireste, e doar o chestie anecdotica. am avut mult mai multe vise care nu aveau legatura cu nimic.

  156. mulliganoglu Says:

    pooezii rusesti, caciula ruseasca

    deci am dat-o-n subiect, nu in diverse- credeam ca mapezi vectorul asociat zbarlirii blanilor. nu vad nimic sexual in asta.

    p.s. in ce directie a crescut parul caciulii tale?

  157. lilja Says:

    w.e., aşa e, când aveam perioada în care visam cu duiumu’, nu eram deloc stresată. asta cu stresu’ e o interpretare mai nouă, în funcţie de context. cred că am generalizat cam mult, însă el poate fi 1 factor. întrebarea mai adâncă şi care rămâne e precum o spui tu -de ce visăm?
    o fi vreo chestie de supravieţuire. fac ce fac şi tot la chestii de bază mă întorc. zici că-s animal, nu om
    zic bazal pt că şi cu muzica s-au întrebat oamenii de ce am avea nevoie de ea. o direcţie ar fi recursul la instinctul de reproducere.
    nu dezvolt că cred că te-ai prins

  158. lilja Says:

    tare neserioşi sunteţi, s măr eu

    în toate
    şi-n +, s mai mişcă şi d la vânt. cum ar veni

  159. mulliganoglu Says:

    ne lipsesc lecturile clasice, gen

    inseamna ca blanurile pe care le studiezi au firul lung. cimpanzei, ceva?

  160. lilja Says:

    stai aşa d c ar trebui ca blana p care am studiat-o eu teoretic s fie aceeaşi cu blana p care-o port în cap, iarna?

  161. mulliganoglu Says:

    nu ar trebui. era o ipoteza de lucru. inca n-am eliminat-o.

  162. lilja Says:

    eu ştiu ce să zic?… fie că o elimini au ba, rămâne o speculaţie de-a ta. îţi rămâne doar să mă crezi sau nu.

  163. mulliganoglu Says:

    bine, te cred ca nu-ti confectionezi caciuli din blana de barbat

  164. lilja Says:

    :))))))

    mulţumesc. par mai umană acuma?

  165. lilja Says:

    avantaj? păi face parte din tine…

  166. mulliganoglu Says:

    nu. ar trebui?

  167. lilja Says:

    da, bineînţeles

  168. mulliganoglu Says:

    bine

Lasă un răspuns

