Ch.Baudelaire – Jurnale intime

uluitoare asemanari cu ale lui Mateiu. pe partea cu purificarea: „peste, bai racoroase, dusuri, lichen, ocazional pastile; de altfel, suprimarea oricarui excitant”. indemnuri: „fii mereu poet, chiar si in proza. stil inalt”, „de gasit frenezia zilnica”, dar si „o frumoasa conspiratie de organizat pentru exterminarea rasei evreiesti”, asta ultima din cauza ca, presupun, nu mai avea credit. ficare grupare de paragrafe din sectiunea „IGIENA” are titluri in genul „igiena. conduita. morala”. note cu datorii, probleme financiare de tot soiul, planuri de a castiga mai multi bani (cat se poate de fanteziste- „trei mii de poeme la sase franci, din care un franc pentru mine”). obsesia banilor: „mantuirea inseamna bani, glorie, siguranta”, „a detine materie inseamna a avea bani”. liste cu articole vestimentare de dama amestecate cu misoginie in formulari memorabile.

totul este incantator. aleg la intamplare:

„Pederastia este unica punte care leaga magistratura de umanitate”

„Despre infamia tiparirii, obstacol mare in calea sporirii Frumosului”

calomnii la adresa lui Hugo- „Omul acesta este atat de putin elegiac, atat de putin aerian, incat l-ar ingrozi chiar si pe un notar”, dar si pentru George Sand are insemnari care vadesc un spirit frumos si liber, numind-o „o vaca – si este posedata. Diavolul este cel care a convins-o sa se increada in inima ei buna si in bunul ei simt, pentru ca ea sa le convinga pe celelalte vite sa se increada in sufletele lor bune si in bunul lor simt”

anuntandu-l pe MJC: „care dintre noi nu a visat o proza speciala, poetica, pentru a traduce miscarile lirice ale mintii, ondulatiile visarii si tresaririle constiintei…” sau „Sa concepi un plan pentru o bufonerie lirica sau feerica si sa-l traduci intr-un roman serios. Sa ineci totul int-o atmosfera anormala, visatoare. Sa fie ceva de alint- si chiar senin, in patima. Taramuri de poezie pura”.

Etichete:

40 răspunsuri to “Ch.Baudelaire – Jurnale intime”

  1. inraspar Says:

    Bine ai facut ca l-ai invocat pe Baudelaire,am si eu un fragment (luat dintr-un proiect de prefata la „Florile raului” ),citat din „Critica literara si muzicala.Jurnale intime” : ‘Stiu ca amantul patimas al stilului frumos se expune urii multimilor;dar nici un respect omenesc,nici o falsa pudoare,nici o coalitie,nici un sufragiu universal nu ma vor sili sa vorbesc nemaipomenitul dialect al acestui secol,nici sa confund cerneala cu virtutea.”Obstinatul ramane un neinteles…

  2. mulliganoglu Says:

    in traducerea de la Pandora-M (o editura mica din Targoviste- au mai publicat Genet si Artaud, chiar si Aloysius Bertrand intr-o colectie de povestiri bizare sau cam asa ceva) au pus si paradisurile artificiale.

  3. Zaza Says:

    Eu vă mai recomand, via Tartor, Pauvre Belgique a lui Grand Charles. E acolo o paşadeală de nu se mai vede om cu persoană. :)

  4. mulliganoglu Says:

    stiu ca avea boala pe belgieni- jurnalul e presarat cu lovituri de bici.

  5. inraspar Says:

    Si consideratiile despre dandysm sunt pretioase,in contra simplificarii/trivializarii institutiei …

  6. Mulliganoglu Says:

    si papagalii au inteles exact pe dos, ca urmare tot felul de pirgi urla ca-s dandy. poate dandynete, pentru pescuit bibanul la copca, ca si alea-s viu colorate, ce-i drept, armonios, bibanii sunt destul de pretentiosi

  7. inraspar Says:

    Sunt un gen dezgustator,cu atat mai mult cu cat au si aroganta de a pretinde un fel de lesin extatic din partea noastra in momentul in care isi fac aparitia…

  8. mulliganoglu Says:

    pretentii de manelisti, gutsa@ gen

  9. Zaza Says:

    Poţi să dezvolţi cumva? Mă interesează, nu de alta.

  10. mulliganoglu Says:

    exemplu care n-are nevoie de comentarii: irinel columbeanu (imi amintesc cum facea lista cu modelul de masina potrivit fiecarui anotimp).

    in ce-l priveste pe a.l.s., care de cateva zile insira pe net toate ideile conspectate de prin varii manuale, partea cea mai haioasa e convingerea lui ca e musai sa ai stema si sa te freci in bulan pentru a fi dandy. asta din urma urmata de marea gafa (pretinde ca EL, tocmai el, a introdus in cultura romana complexul Pasadia; in afara de comicul situatiei, i-am aratat cat de simplu e sa introduci complexul pirgu in doua bilete).

    in fine, imi pare mai interesant becali.

  11. Zaza Says:

    Are you sure?

  12. Mulliganoglu Says:

    in care parte?

  13. Zaza Says:

    De mijloc, normal. :)

  14. Mulliganoglu Says:

    nu-s sigur de nimic, dar din 200 de bilete pot sa-mi fac o parere. ignoranta in aproape 4pi (la filme si muzica nu ma pricep, nu ma bag, nici n-au fost discutate; am constatat ca oameni care pretind ca pun olane pe acoperisul culturii n-au notiuni fundamentale si, mai rau, pretind ca le au)

  15. inraspar Says:

    Daca va intereseaza complexul Pasadia,eu mi-am imblanzit ignoranta : http://atelier.liternet.ro/articol/1616/Alex-Leo-Serban/Complexul-Pasadia-sau-despre-sterilitate.html

  16. Mulliganoglu Says:

    foarte tare.

    Alex. Leo Şerban
    21.07.2004
    „În plus, ar mai fi vorba de ceea ce aş numi „complexul Paşadia”.
    Există, în cazul meu (nu pot vorbi decît dintr-o perspectivă pur personală; nu este o teorie, ci o mărturie), un refuz cvasi-nevrotic de a lăsa ceva.”

    # alex leo serban on 07 Oct 2008 at 2:21 pm
    „personagiul dedat la mateisme ar putea sti ca EU am introdus – in cultura romana – sintagma de ‘complexul pasadia’!”

    curat murdar. induiosatoare prostia cuminte, care nu stie cu cine sa voteze.

  17. Mulliganoglu Says:

    sau (in eseul in discutie):

    A nu scrie, în aceste condiţii de supraproducţie de carte, mi se părea – încă mi se mai pare – un gest logic şi ecologic.

    si mai jos:

    De fapt, ceea ce m-a interesat – în toţi aceşti ani, „irosiţi” probabil, dintr-o perspectivă sever-auctorială – a fost să comunic. Şi nu oricum, ci repede.

  18. Mulliganoglu Says:

    e ceva uluitor! sa mor pa pushkarie. deci nu spiritul pasadesc, de dispret fata de eventualii beneficiari nu indeajuns de nobili spiritual, ci din contra:

    Mi-am dat seama că unul din lucrurile care nu mă atrage absolut deloc în ipostaza de autor de carte este lipsa unui feedback imediat: trebuie să-ţi pierzi cel puţin un an din viaţă scriind o carte, apoi să mai aştepţi pînă se publică pentru ca, în fine, la capătul unei perioade variabile – dar, oricum, destul de substanţiale – de timp să ai parte de un ecou firav printre puţinii cititori care sînt interesaţi de Film (să zicem)… Este prea mult. Este ridicol de mult. Şi contraproductiv, în vremurile rapide pe care le trăim.

    contraproductiv! normal la un pantofar care scrie la o revista cu slapi si sampoane

  19. Mulliganoglu Says:

    mai departe nu pot citi, e prea multa prostie nediluata. voi, mai curajosi decat mine, poate mai gasiti si alte dovezi ale marii intelepciuni a acestui capsunarelle.

  20. Zaza Says:

    Domne, credeam că termenul consacrat e mateine, nu mateiste.

    Mulligan, eşti de groază.

  21. Mulliganoglu Says:

    ZaZa, gibonul cultural e de groaza. io ii notez, nu chiar sarguincios, volutele spirituale (zoolog amator ce ma aflu)

    [le: greseala e dubla, dar cine suntem noi, pseudonume, s-o sanctionam?!]

  22. Zaza Says:

    Heh, Mulligan, ai soluţie la una ca asta?

  23. mulliganoglu Says:

    folosirea celor dooj da sabii

  24. Zaza Says:

    Deci da, aştept. :)

  25. mulliganoglu Says:

    ce anume?

    [vezi ca io n-am mai scris pe blogul tau; asteptam sa-ti treaca orbirea provocata de stralucirea Luceafarului Maro]

  26. Zaza Says:

    Să foloseşti cele douăj de săbii.

    Visez, sau m-a banat femeia aia?

  27. mulliganoglu Says:

    a inchis jucaria.

    sabiile le scot la greu. pana acum, nuielusa de alun e suficienta pentu vipera obeza in pragul pensiei.

  28. Zaza Says:

    A… ce? :) LOL

    PS: Ai răspuns cumva şi la răspunsul meu ref. Kurvasarayia? Sau sunt băeţii ăia pe-afară şi eu nu ştiu?

    PS: Scuze, e de moartea lumii.

  29. mulliganoglu Says:

    ai zis ca, culmea, ma crezi si io ti-am zis ca e absolut firesc, caci nu-mi amintesc sa ma fi purtat urat cu tine. si tot ce-am avut sa-ti spun, ti-am spus in fata, fara aluzii.

    am parafrazat un distih pe blogul madelinei, pentru alex, ceva de genul:

    O, Maro Luceafar din Scyteea
    Ma strabatu intreg sageata ‘ceea

    (ca tot baga cu turco-irlandezul)

    asta e tot

  30. Zaza Says:

    Băi, stai, e ok. Dar crezusem că iar a intrat „ăla”, nu ştiu cine că nu am chef să verific.

    Cât despre restul, da. Clar nu te-ai purtat urât. De-aia nici n-am reproşat nimic.

    PS: Trebuie să recunosc, chestia cu despletitele este absolut colosală. O să o preiau.

  31. mulliganoglu Says:

    pirgulini ma inspira.

    pirgulini ot triest (fara ‘e’, ca are oroare de vocativ, ca orice om nou si repetent in repetate randuri; +ca suna nemteste)

  32. Wandering Elf Says:

    Eu rad ca un narod de cateva zile, de cand le scoate pe banda rulanta. Ai citit aia cu para coapta?
    ROFL

  33. mulliganoglu Says:

    para coapta am ciordit-o de la tzara (inspirat de Marele BaHoy)

  34. Zaza Says:

    Am citit şi râdeam ca tâmpita, deşi nu sunt neapărat de acord. Dar eram convinsă că e scoasă den Cronicari, aş fi băgat mâna în foc pentru asta.

  35. inraspar Says:

    Ce mai faci,domnule,ce e cu tacerea asta?

  36. mulliganoglu Says:

    am fost in cantonament; revin dupa ce ma coagulez

  37. inraspar Says:

    Coagulare grabnica,asteptam jurnal de cantonament!

  38. Mulliganoglu Says:

    am ispravit impresiile din deplasare

  39. inraspar Says:

    Ciudate impresii…

  40. mulliganoglu Says:

    asta e de bine, nu?

Lasă un răspuns

