ce sunt norii…

daca nu un pretext pentru cer

Etichete:

20 răspunsuri to “ce sunt norii…”

  1. g.g. Says:

    nourii sunt ca bourii
    pe stema moldovei,
    pe cerul patriei;
    cand e lumina
    nourii se ploua
    si cand e intuneric
    se picura pe calea lactee pana ajung
    in acceleratorul de particole
    de particole fluide
    din corpul nostru de oameni
    sunt nouri.

    ca anii lungi pe sesuri
    sau poate viceversa.dle eminescu.

  2. mulliganoglu Says:

    raspuns gresit, dar cat de stimabil efortul

  3. Jucăreaua « In raspar Says:

    […] Sa mai glasuiasca cine doreste, eu sugerez mulliganoglu, pentru ca https://yistamate.wordpress.com/2008/09/30/ce-sunt-norii/. […]

  4. versat_ill Says:

    Hello, Shonin. :)

    Îmi place ideea.

    Asta e o întrebare care poate fi vizitată de mai multe răspunsuri.Mai mult, sunt şi răspunsuri care s-ar putea muta în întrebare, cu poveştile lor cu tot.

    Well, răsucesc umpic ideea dinspre spaţiu spre timp şi-ţi zic că cerul e un pretext pentru memoria norilor.

    Frumos şi norul din cuvinte, din el plouă un cânt.Farmecul metamorfozelor.:)

  5. mulliganoglu Says:

    salve, versat_illa!

    nu te citisem de mult. multumesc frumos pentru vizita.

    raspunsul se constituie-n alte doua versuri superbe, care amplifica ideea de mai sus si care se afla intr-o carte foarte cunoscuta, de multi citita, destul de penibila, insa cu mari merite civilizatoare.

  6. versat_ill Says:

    Mi-a făcut plăcere.

    Care plăcere, dacă extind ideea lui Borges potrivit căreia nu există nici un lucru care să nu fie nor şi asupra altor entităţi decât lucrurile, e un Cirrus. :)

  7. home loan Says:

    Lovely. Great site.

  8. hahaha Says:

    norii sunt o adunatura de aer cald care strabate drum lung pana ajung la o adunatura de aer rece si de atunce incepe sa ploua (sa se transforme din stare gazoasa in stare lichida!

  9. Mulliganoglu Says:

    un fel de oi albe care, intalnind oi negre, se anihileaza reciproc, neh?

  10. g.g. Says:

    Căci, uriaşe stoluri la zări încremenite,
    Zac norii ce, în pragul genunilor cereşti,
    Par pajere-ncleştate de zgripţori din poveşti
    Umbrind cetăţi în flăcări cu turnuri prăbuşite.
    citindu-i poeziile,mi-am adus aminte de intrebarea ta.

  11. mulliganoglu Says:

    Noptare
    A.M.

    Fiecare floare,
    clopot care moare,
    de-nviere cîntă.
    Seara se avîntă.

    Norii se destramă
    din apus de-aramă.

    Soarele revarsă
    rană roşie stoarsă,
    ţîşnind pe munţi goi,
    sîngele în ploi.

    Norii umflă poale.

    Stelele, domoale,
    lacrima înţeapă,
    nălţînd cer în apă.
    Cîmpuri de urzici,
    zare vineţie,
    drumul o fîşie.
    Munţii se fac mici.
    Satul, ghemuit,
    clipeşte sfîrşit.
    Liniştea-l apasă…

    Fiecare casă
    fumează din pipă.

    ” Cra !…” tăcerea ţipă.
    Dracii razna zboară
    din luna de ceară.

  12. Cer noros Says:

    Personal, când drama vieţii mă subjugă efemer,
    Iau rapidul de Constanţa s-o văd pe Noros Cecer.
    Ea, Noros Cecer, turcoaica cu ochi verzi şi umeri slabi,
    Este astăzi vânzătoare la buticul „Doi chebabi”.
    Dar pe vremea aia dulce, când ne tulburam cu „Zarea”,
    Ne plimbam ades pe plajă şi-ascultam cum muge marea.
    Noaptea, după chinul tandru, cu fermoarele rebele,
    O-ntrebam: „Cecer drăguţă, care-i visul vieţii tele?”
    Ea-şi punea pe umăr fruntea, alintându-se de dor,
    Şi îmi răspundea: „Guriţă, spune-mi simplu: Cecişor!”
    Dar evenimente care nu am amintiri frumoase
    Mi te-au luat din calea vieţii într-o zi, Cecer Noroase.
    Numai tu aveai ştiinţa să mă mângâi pe la tâmple
    Şi să îmi prevezi tot răul ce avea să mi se-ntâmple,
    Numai tu ştiai pe lume să spui „Da!” atât de scurt
    Şi să îmi aduci la vreme, dimineaţa, un iaurt.

    Da, te-ai dus, dulce minune, şi-a murit iubirea aia,
    Care ne-a făcut celebri ani de zile la Mamaia…
    Şi degeaba-mi fac iluzii, şi degeaba azi disper,
    Căci rapidul de Constanţa nu mai duce la Cecer!

    Şi-ai rămas ca o părere, ca o amintire tristă,
    Pe peronul de la gară, dând aiurea din batistă…

  13. Wandering Elf Says:

    un’ sa duca rapidul de constanta?:)

  14. g.g. Says:

    m-e cumva macedonski? ca am o dilema.

  15. mulliganoglu Says:

    @W.E.: la Uluk, nu? in dominionul Bahoyului

    @g.g.: e prea jucaus pt. macedonski, mai degraba un colaj in care detectez Eminescu si urme vagi de Minulescu (2-3 ppm)

    oricum, melodia e haioasa:

  16. g.g. Says:

    la noptare ma gandeam.a doua, ce sa zic? nu mi-a placut. muzica asta folkista mi s-a parut plictisitoare+ca multe din cantece erau dupa versurile unor poeti penibili. sunt generatia powerflower minus dylan,joan baez si dublu minus cenaclul flacara.

  17. Mulliganoglu Says:

    a, pardon, g.g.!

    ‘noptare’ e de adrian maniu (tovaras de-al lui Mateiu; din pacate, putin frecventat- iw l-am gasit tot pe filiera mateina; Calinescu, cre’ ca, -l eticheteaza pretios, gen)

    nici mie nu-mi plac folkishtii, da’ la betie sunt okeyu, mai ales cand esti lipsit de vlaga si folkista e solutia usoara (i.e. clondiru’ cu vodka > limba-n timpa-n pa w)

  18. WE Says:

    kurzii au intr-adevar femei frumoase. asa, prin Kustendje, gasesti mai repede tatari decat turci. dupa cum arata Cecer ceea din clip, io zic ca era kurda.

  19. cer noros Says:

    nu să poate! femeile kurde au mustăţi, picioarele crăcănate şi fundul la exact 45 cm de sol

  20. Wandering Elf Says:

    :)

Lasă un răspuns

