al patrulea hagialac. introibo / astenie

desi nu-i insemnata pe prima pagina a „tarcoalelor preliminare”, simtim deviza lui V.Lovinescu chiar din primul paragraf: „cea mai buna scoala de inot este sa te arunci deodata in apa”. ma rog, nu-n orice apa, ci-n genul care face vartejuri, cum ar veni… scoala inotului in vijoi

scopul: sa-si „indoctrineze mirarile” pricinuite de aceasta „carte stranie”.
avertisment: metrica lucrarii impune o abordare „capricanta”. de aici unele apropieri care, desi fortate, au mult farmec.
senzatie: calatoria neinitiatului calator spre centrul spiralei se va sfarsi pe intalnirea cu puricele potcovit care face niste nazdravanii, salturi uriase gen, puricante. sa eliminam fononii: din fericire, nu se termina asa, desi amenintarea terorista a fetilor frumosi din papura si ienelor sanziene batraciene este afisata in dosul sticlei fereshtii precum capatanile de iezi papati de lupul din povestea caprei. dar sa nu inchidem bucla cu acest patruped dracos…

nu mi-au placut blazonarile, sunt aiuritoare si contradictorii, tehnica zero, dar spiritual VL e un heraldist stralucit: ideea ca exista blazoane ascunse e geniala. si da, Pantazi si Povestitorul pot fi tinatorii unui scut oval, azur, mobilat cu o cometa, argint; in gradinile Cismegiului. cum de nu l-a vazut nimeni pana la VL? idee infioratoare aceasta a stemelor ascunse.
ciudatenii: pomeneste de Parsifal, dar nimic despre vechiul text german, al lui von Eschenbach, Parzival (lebada sagetata). sarim peste ospatul de nemurire al zeilor (un ospat cu sange; sangele este viata).

ne-a zgariat foarte: „falena nocturna”

{va urma}

Etichete: , , , ,

10 răspunsuri to “al patrulea hagialac. introibo / astenie”

  1. inraspar Says:

    Ma bucur ca ai scris despre acest hagialac cu senzatiile puricesti si sunt de acord cu ideea salvarii unor nebunii prin „farmec”.Da,sunt minunate blazoanele ascunse,chiar si un neofit e placut surprins,macar vizual.Te urmareste lebada sagetata,chiar si in absenta,doar n-oi fi vreun Pure Fool?!Bine ca va urma.

  2. mulliganoglu Says:

    nu-s un pure fool, ci doar foarte curios. imaginea lebedei sagetate m-a urmarit de la prima lectura. +ca e o mobila atat de rara. pana acum am gasit-o numai ca cimier al clanului irlandez Walsh (ramura Kilkenny), cu diferenta ca nu e in zbor. lebada e-n culori naturale, iar sageata portocalie, cu varf si pana de argint. deviza e foarte frumoasa, parca e a unui clan japonez (sau vampiresque): transfixus sed non mortuus.

    o alta lebada sagetata (sau purtand sageata in cioc) am vazut-o intr-un armorial maghiar. acum imi scapa locul. oricum, reproducerea era foarte slaba. n-am timp sa scotocesc, dar voi reveni asupra subiectului.

  3. inraspar Says:

    Suna interesant,deviza ma face sa ma gandesc la moartea initiatica ,dar si la cea aflata in inima vietii,permanentizata ca intr-un asfintit perpetuu.Merita scotocirea,parerea mea.

    Dar ce e cu „falena nocturna” de-a produs zgarieturi?

  4. mulliganoglu Says:

    pai falena nu-i un fluture de noapte?

    le: in copilarie aveam colectie de fluturi d-astia cap de mort. ma fascinau pentru ca, desi noaptea erau vioi, daca ii prindea soarele de dimineata, erau lesinati. un fel de vampiri cu ochi in triunghiul aripilor

  5. inraspar Says:

    Pai e fluture de noapte,dar ma gandeam la altfel de zgarietura,acum am inteles.

  6. lascaris Says:

    mulliganoglu, daca tot ai adus vorba de blazoane ascunse, acum cativa ani am descoperit, cu emotie, la Sinaia un astfel de blazon. Din telecabina am zarit ce parea a fi o cripta pe coasta muntelui. Evident, primul lucru pe care l-am facut cand am coborat a fost sa caut cripta cu pricina, alaturi am gasit o piatra de dimensiuni mari pe care era sculptat un blazon si o deviza. Am facut si ceva poze.

  7. mulliganoglu Says:

    suna tare. impartaseste-ne blazonul, rogu-te!

  8. lascaris Says:

    Mi-ai dat o idee – o sa fac un post pe umilul meu blog in acest sens.

  9. mulliganoglu Says:

    minunat. asteptam cu interes.

  10. lascaris Says:

    Am postat pe blog pozele promise(cripta si blazonul singuratic), insotite de un mic comentariu si cateva intrebari. Astept cu nerabdare interpretarea ta si eventualele informatii pe care le-ai putea gasi.

Lasă un răspuns

