sfarsit de august

n-am scapat de ce mi-a fost scarba toata viata: scoli si examene. ce poti sa faci cand n-ai invatat nimic si astepti sa fii examinat? poti sa cotrobai prin servieta si sa gasesti cartea lui S.Gherman: Scurta si plictisitoarea viata a lui Kjus (4 lei la Humanitas). mi-a scris despre ea Catalin Lazurca (un Animal Celebru), cu ocazia asta afland io ca leon wahl e Silviu Gherman. stransura de nuvele m-a dezamagit per ansamblu, dar ultima, Platon, e perfecta. asa ca am recitit-o asteptand examinarea.

de fapt voiam sa scriu despre cel mai mare poet contemporan: leon wahl; nu stiam cum sa-l introduc. pentru cei ce nu-l stiu, am copiat mai jos un poem care-i reflecta, cred io, foarte bine fortele poieticesti:

tristeţe foarte foarte rece

din cauza vântului
stâlpii tremură
nisipul acoperă frunzele

din iarbă
ies păianjeni
o conservă goală se rostogoleşte printre pietre

pe cerul albastru trece
mărunt ca un cursor
un avion deturnat

Etichete: , ,

6 răspunsuri to “sfarsit de august”

  1. inraspar Says:

    Succes la examen si pe mine ma ameninta unul in septembrie.Nu ne obliga nimeni sa le sustinem,ne-am legat la cap…
    Fortele poeticesti mi s-au concentrat in „marunt ca un cursor”,sugerand un rau miniaturizat imagistic.

  2. mulliganoglu Says:

    merci! cand n-ai mosteniri sau parinti ilustri, tre’ sa-nveti

    leon wahl ruleaza in exosfera, pe raketa

    voi mai copia, ca un elev silitor, si alte bijuterii

  3. Florin Măduţa Says:

    Mă întreba Cătălin Lazurcă, „oare cum îs ăştia cărora nu le place leon wahl?” :)

  4. mulliganoglu Says:

    si? ai gasit raspunsul?

    te intreb si io ceva: oare cum sunt astia carora le place leon wahl & nu le place silviu gherman?

  5. Florin Măduţa Says:

    Fericiţi, în orice caz, nu sînt. :)

  6. Mulliganoglu Says:

    da, sunt sfasiati de ‘remuscatura duhului launtric’

Lasă un răspuns

