din VPS 11 (’83)

coperta IV:

din sumar:

  • vulpea la chemătoare
    mod pasionant de atragere a vulpii care comporta reguli foarte stricte; perioda prielnica (si romantica, neh?): serile cu luna plina, indeosebi iarna; cea mai buna „chematoare”: suflatul in pumnul intredeschis pt. a imita scheunatul iepurelui ranit cat si ţâţâitul soarecelui; semneaza N.Cristoveanu
  • incalcari ale legilor ce reglementeaza vanatoare si pescuitul in jud. Arad: Romica Ardelean si Lucner Varnel de la C.A.P. Secusigiu au impuscat la far 4 (patru) iepuri [azi se bombardeaza cu helicopterul, la senzor de caldura cu rezolutie de 0.001 °C – evolutia, deh]
  • duelul: pescarusul s-a adaptat si locuieste in Bucuresti pe acoperisurile unor cladiri; puii, unii chiar inelati, au fost atacati de o pereche de ciori grive, atac transformat intr-un razboi total; pescarusii aveau o buna aparare la atacurile, zilnice, ale celor doua ciori; nu aflam deznodamantul
  • campionatul republican de pescuit stationar – finala senioarelor: poze de la V.Tarus; o senioara tare bovina la capatana, cu pulpe groase, bronzate, pe care o banuim foarte vitioasa si degraba juisanta (Tarus intituleaza fotografia Campioana, in criza de timp…)
  • heraldica: pestele, unanim, simbol al tacerii; altele: crestinismul, curatenia, vigilenta si concentrarea de la absenta ploapelor; apare in heraldica sumero-babiloniana; la mongoli intruchipeaza securitatea si paza

Etichete: , ,

9 răspunsuri to “din VPS 11 (’83)”

  1. ninja oranj Says:

    frumoasa coperta, contrejour-ul folosit sa anonimizeze (dar daca m-as intreba as ghici ca ala e miron cosma) urcand imaginea la rang de ceremonial al dezharponarii pestelui vidros sau simbol al singuratatii pescarului de cursa lunga.
    ma fascineaza onomastica „Lucner Varnel”, imi pare in afara firii ca tocmai el sa puste la far 4(patru) iepuri.

  2. mulliganoglu Says:

    liniile betelor au ceva magnific, ochiul uneste prelungirile lor intr-o forma picatura gen, ecou la forma platicii in curs de dezcarligare

    l.v. are o aroma nobiliara, numai ca, dupa cum iobagii au capatat nume de familie tarziu- sec. XIX, e posibil sa se traga toata de la stapanii sai, el, l.v., fiind doar o scalambaiala tractorista a nobilei arte care a fost

  3. mirandolina Says:

    foarte frumoasa imagine ai ales!
    imi place sepia, imi aminteste de hîrtia veche de orez.

    pestele, pestele e si simbolul crestinilor re-nascuti ( oare cum s-o traduce secta lui bush? reborn christians. ramura aia oportunista care iti iarta in numele domnului toate pacatele , t-o-a-t-e si face circ mare pe stadioane cu cazut in transa si halelooya, my brodarz and sistarz)
    deturnat.

    pe vînatorii de vilpi ii detest din rarunchi. dar iubesc ciorile

  4. felix Says:

    am participat demult de tot la o vanatoare (ratata) de vulpi. am apreciat mai mult panda, pentru ca nu am plecat cu nimic la ranita. si nu e rau de loc sa contempli spectacolul din jur, nu e loc de regrete cand confunzi cartusu cu brenneke cu cel de alice si se duce dracu lovitura in spatele cozii de vulpe.
    avusesem ocazia sa iau in alice niste caini vagabonzi, dar am spus ca o sa sperii adevaratul vanat. pula.
    si merita mentionata pregatirea cu tuici de la nea paznicul, caruia trebuia sa ii dam raportul ce urmeaza sa pandim. am impresia ca in felul asta omul dadea o sansa in plus animalelor.

  5. ninja oranj Says:

    platica, deci, aceea.
    chiar daca in original n-o fi fost sepia, a lucrat-o bine timpul , cu patina si tot.
    ce zici de ramura aia, percepe si taxe de iertare sau e free ?

    {impresionanta rezolutie, la ce distanta ?}

  6. mirandolina Says:

    e free, din cîte stiu eu.
    mi-am amintit de ei pentru ca folosesc un peste stilizat ca semn de recunoastere, il lipesc pe masini, pe cladiri, pe lucruri, ca sa se recunoasca intre ei.

    cred ca astia i-ar ierta si pe cei ce dau cu alice in cîinii vagabonzi, ba, mai mult, precis ca i-ar ierta si pe asasinii vulpilor, vînatului cu coarne si iepurilor mici!

    tuicile alea de incetzosat catarea pustii, alea-s mai crestine decît orice :)

  7. mulliganoglu Says:

    HAOLEOOO!

    ASTA ERA! PESTELE ALA! M-AM INTREBAT DE MIN. 25x CE-O FI CU EL

    (chiar am vrut sa va intreb daca stiti careva ce-i cu pestele ala stilizat, o moda, un „nou topic din marea britanie” sau f-un vanzator, mare, da masini. mi-a fost tarsa insa, iar mi s-ar fi spus ca-s inapoiat)

    totusi, m-am gandit io ca-i o setca da oameni pa cre.s.tinizm gen, da’ nu m-am gandit ca poa’ sa fie asa da eficace.

  8. mulliganoglu Says:

    deci nici io nu-s de acord cu vanatoarea; puii de vulpe sunt printre cele mai frumoase… entitati

    fotografia originala e alb-negru. sepia e lucratura timpului (am mai bagat si io in ea, recunosc)

  9. mirandolina Says:

    foarte reusita imaginea, te mai laud o data!

    iar pestii aia stilizati sunt asa de oribili, ca nu puteau fi decît reclama la crestinii re-nascuti. amen.

Lasă un răspuns

